Perpindahan tetap Bellerin ke Real Betis dengan cadangan 'Crowdfunding' diwujudkan.

Air mata pemain Arsenal menggalakkan perbincangan mengenai perpindahan, crowdfunding dicadangkan setelah keinginan pemain untuk berpindah secara tetap.

Hector Bellerin telah menghabiskan musim ini secara pinjaman di Real Betis dari Arsenal, memilih perpindahan ke kelab Sepanyol itu kerana bapanya merupakan penyokong kelab tersebut.

Dia mempunyai tempoh yang agak cemerlang bersama kelab yang berpusat di Seville, dengan kemuncaknya apabila dia memainkan peranan penting ketika Betis memenangi Copa del Rey. 

Pemain berusia 27 tahun itu telah membuat 31 penampilan, menyumbang lima bantuan sepanjang tempoh itu dan terdapat khabar angin tentang kemungkinan untuk kekal di Sepanyol.

Real Betis telah bermain perlawanan terakhir mereka di tempat sendiri musim ini pada hujung minggu lalu dan selepas perlawanan itu, Bellerin kelihatan tidak dapat menahan air matanya - menangis di atas padang, sebelum ditenangkan oleh rakan sepasukannya.

Estadio Deportivo melaporkan beberapa individu telah mendedahkan kepada umum, di mana mereka mengatakan pemain Arsenal itu mesti kekal di Betis selepas musim panas.

Malah penyerang mereka, Borja Iglesias turut mengusulkan mengenai penubuhan dana dari orang ramai (crowdfunding) untuk membantu membayar kos perpindahan Bellerin.

Pun begitu, tidak dapat dipastikan sama ada ianya benar-benar dimaksudkan penyerang itu ataupun sekadar bergurau mengenai crowdfunding tersebut.

Sebelum ini, laporan mengatakan bahawa Bellerin telah mencuba sedaya upaya untuk membuatkan Arsenal melepaskannya pada harga yang rendah, demi membolehkan dia berpindah secara tetap.

Ketika ini, banyak perkara bergantung kepada Arsenal mengenai situasi itu dan itu termasuklah jenis pembayaran yang mereka mahukan untuk Bellerin, yang mempunyai kontrak bersama The Gunners sehingga Jun 2023.

Kini nampak jelas bahawa Bellerin berminat untuk kembali ke kelab Sepanyol itu dan ia hanya ada satu penyelesaian iaitu mencari jalan bagi merealisasikannya.

"Dia perlu kekal," kata penjaga gol Betis, Joel Robles yang pernah beraksi bersama Wigan dan Everton sebagai respons kepada situasi Bellerin.

Malam pengakhiran di mana ia adalah selepas kemenangan Betis menentang Granada dengan keputusan 2-0, perlawanan terakhir di tempat sendiri musim ini untuk pengurus pengurus Manuel Pellegrini, apabila Hector Bellerin ditinggalkan bersendirian di tengah stadium.

Dan dia mula berjalan dan menangis, untuk melihat dirinya sendirian di bilik kosong Estadio Benito Villamarin dan duduk di atas rumput dengan but dan stokinnya sudah ditanggalkan.

Post a Comment

Previous Post Next Post