Morata sangat hampir sertai Arsenal.

Pemain dikatakan sangat hampir untuk menandatangani kontrak bersama Arsenal - Tawaran sekitar €30 juta, The Gunners lebih baik dalam perjanjian.

Arsenal dan Barcelona telah ditolak ke hadapan sebagai dua pelamar Alvaro Morata dalam beberapa minggu kebelakangan ini.

Juventus mengambil penyerang itu dengan perjanjian pinjaman daripada Atletico Madrid, dengan pilihan pembelian ditetapkan pada €35 juta musim panas ini. 

Bagaimanapun, pasukan Serie A itu meminta diskaun, sesuatu yang enggan diberikan oleh kelab Sepanyol itu.

Situasi itu membolehkan Arsenal dan Barcelona memasukkannya dalam senarai sasaran perpindahan mereka.

Di pihak Arsenal, dua penyerang mereka - Alexandre Lacazette dan Eddie Nketiah akan menamatkan kontrak semasa mereka pada 30 Jun ini.

Laporan di UK telah menjelaskan bahawa mereka hampir menandatangani kontrak baharu di Emirates.

Itu, bagaimanapun, tidak akan menghalang The Gunners daripada melabur pada No.9 baharu.

AS pada Khamis telah menamakan Arsenal sebagai pihak yang berminat terhadap Morata kerana mereka sentiasa memantau perkembangan dan situasi pemain antarabangsa Sepanyol itu.

Sementara itu, Sport kini telah membuat laporan dengan tajuk: 'Álvaro Morata, hampir untuk menandatangani kontrak bersama Arsenal'.

Memerlukan penyerang baharu untuk musim depan, skuad kendalian Mikel Arteta bertaruh besar terhadap bekas pemain Chelsea itu, yang mana kontraknya di Atletico akan berakhir pada 2023.

Arsenal sudah lama inginkan dia dan kini muncul kembali selepas Juve enggan menjadikan pemain itu kekal bersama mereka.

Dinyatakan The Gunners telah membuat tawaran sekitar €30 juta untuk penyerang itu dan sangat hampir untuk mendapatkan khidmatnya.

Arsenal juga telah menunjukkan minat terhadap Memphis Depay dari Barcelona, sebagai sasaran alternatif.

Sekiranya perjanjian untuk Morata berjaya dilakukan, maka ia menyukarkan pemain Belanda itu untuk berpindah ke Emirates.

Post a Comment

Previous Post Next Post