Pengurus pasukan marah dengan perpindahan pemain ke Arsenal.

Pengurus Sao Paulo sangat marah dengan pemergian pemain ke Arsenal, kehilangan bintang pertunjukan di kelab.

Dengan pemain sayap Sao Paulo, Marquinhos hampir berhijrah ke Arsenal dengan bayaran hanya €3.5 juta, jelas sekali dia akan meninggalkan kelab Brazil itu pada harga yang kurang daripada yang mereka harapkan.

Sebabnya ialah dia boleh menjadi ejen percuma pada musim panas ini, jadi untuk mengelak kehilangannya secara percuma, Tricolor merundingkan penjualannya secepat mungkin, menerima jumlah yang begitu rendah untuk pemergiannya.

Sao Paulo bagaimanapun tidak berpuas hati dengan situasi pemain berusia 19 tahun itu dan menurut Bola Vip, pemergiannya ke Arsenal mengubah senario untuk pemain muda di kelab itu.

Media itu menulis bahawa pengurus Rogerio Ceni tidak lagi akan menggunakan pemain muda yang memiliki kontrak pendek, bakal menamatkan kontrak bersama mereka dalam masa terdekat. 

Dikatakan jurulatih itu 'sangat marah' dengan apa yang berlaku kepada Marquinhos dan dia tidak akan memberi peluang kepada pemain tersebut untuk mengadakan 'pertunjukkan' (beraksi) sebelum berpindah ke Eropah.

Dalam erti kata lain, Marquinchos akan dibekukan daripada beraksi sehingga dia meninggalkan Sao Paulo.

Media Brazil telah melaporkan perpindahan Marquinhos ke Arsenal dengan ianya begitu pasti, walaupun sudah agak lama sejak laporan tempatan membuat kemas kini mengenai situasi itu.

Ia telah didakwa bahawa Sao Paulo telah menerima tawaran The Gunners dan kini menunggu untuk membuat perpindahan itu secara rasmi. 

Seperti yang dilaporkan sebelum ini, pemain itu dijangka akan dipinjamkan keluar oleh Arsenal.

Post a Comment

Previous Post Next Post