Newcastle sedia saingi Arsenal dalam perebutan pemain.

Magpies bersedia 'menentang' Arsenal untuk menandatangani pemain dan The Gunners juga bersedia untuk meningkatkan tekanan.

Berikutan dakwaan pada hari Khamis bahawa Arsenal telah membuat langkah pertama untuk mencuba dan menandatangani Aaron Hickey dari Bologna, Jumaat menyaksikan Newcastle United ditambah ke dalam senarai tersebut.

Minat West Ham sudah pun diketahui, tetapi kemasukan Magpies dalam perebutan ini dilihat masuk akal.

Ini kerana selepas memperkuatkan bahagian kanan pertahanan mereka pada bulan Januari, bahagian kiri turut perlu diperbaiki dan pemain yang disasarkan mereka sememangnya menjadi perhatian ramai, menjelaskan kehebatan pemain tersebut.

Gazzetta dello Sport mempunyai artikel mengenai perkara itu, mendakwa bahawa di Bologna, sudah tentu Aaron Hickey paling menarik perhatian, dengan Arsenal kelihatan bersedia untuk meningkatkan tekanan untuk membawanya ke London.

Perkara yang mana The Gunners sedia membuatkan dia mengikuti jalan yang sama seperti Takehiro Tomiyasu.

Pada 31 Ogos 2021, Tomiyasu menyertai Arsenal dari Bologna dengan kontrak empat tahun, perpindahan itu dilaporkan menelan belanja sekitar £17 juta.

Terdapat perbincangan mengenai bidaan €25 juta daripada The Gunners, yang digambarkan sebagai angka yang mana pasukan Serie A itu hampir tidak dapat menolaknya.

Walau bagaimanapun, Arsenal bukanlah satu-satunya pasukan dalam perebutan itu, dengan Brentford dan lebih-lebih lagi Newcastle bersedia untuk menyertai 'pertandingan' tersebut.

Magpies difahamkan bersedia untuk berbelanja besar pada musim panas ini untuk terus tampil berdaya saing di Liga Perdana Inggeris dan bayaran sebanyak €25 juta itu tidak menjadi satu masalah kepada mereka

Hickey mempunyai ciri-ciri pemain yang bagus dan sesuai untuk Arsenal. 

Pemain muda itu telah menunjukkan keserbagunaannya musim ini, bermain di kiri dan kanan ketika pasukan tampil dengan formasi empat pertahanan, dan sebagai bek sayap ketika pasukan formasi lima pemain belakang.

Keupayaannya untuk menyerang dan bertahan juga akan memastikan dia berada dalam kedudukan yang baik dalam Liga Perdana Inggeris. 

Sebagai pemain full back ia adalah salah satu peranan terpenting dalam bolasepak moden dan Hickey nampaknya berkebolehan di kedua-dua hujung padang.

Posisi yang mampu dimainkan oleh Hickey.

Arsenal akan bermain lebih banyak aksi bolasepak musim depan berbanding kempen sebelumnya dengan tambahan saingan Liga Europa.

Itu sudah semestinya memberikan Arteta jadual yang lebih padat dan ia juga bermakna lebih ramai pemain berkeupayaan juga adalah sangat penting.

Tambahan pula, musim ini Kieran Tierney, bek kiri pilihan utama Arsenal banyak direhatkan ekoran kecederaan dan mempunyai pemain yang berkebolehan untuk menggantikannya adalah penting untuk pasukan.

Lebih-lebih lagi, Hickey dapat menyaingi Tierney atau bintang lain, memandangkan kepelbagaian beliau, bermakna pemain dalam pasukan mungkin akan meningkatkan standard mereka untuk terus bersaing dalam mengekalkan tempat mereka dalam skuad utama The Gunners.

Kini segalanya terpulang kepada Hickey sendiri untuk memutuskan sama ada Arsenal ataupun Newcastle adalah pilihan terbaik untuknya.

Post a Comment

Previous Post Next Post