Pemilik Fiorentina dedah secara jujur cara Vlahovic tinggalkan mereka.

Pemilik Fiorentina dedahkan butiran perpindahan Dusan Vlahovic secara jujur ​​selepas pemain menolak Arsenal pada jendela Januari.

Pemilik Fiorentina, Rocco B. Commisso mendakwa Dusan Vlahovic membuat pilihan yang salah apabila menyertai Juventus pada jendela Januari, kerana dia bergelut sejak berpindah ke Turin. 

Ia berlaku selepas Arsenal dilaporkan ditolak oleh pemain Serbia itu untuk kemungkinan perpindahan Januari.

Sebaliknya, The Gunners tidak menandatangani seorang pun pemain baharu, malah memilih untuk mengurangkan (mengecilkan) lagi skuad mereka dengan beberapa pemain skuad utama dilepaskan. 

Tarikh Pemain Posisi Umur Kelab Jual/Pinjam
8 Jan Ainsley   Maitland-Niles MF 24 AS Roma - dipinjamkan sehingga Jun 2022
- tiada pilihan untuk membeli
- yuran $566k + bonus
18 Jan Sead   Kolasinac LB 28 Olympique Marseille - Percuma (kontrak dibatalkan)
20 Jan Pablo   Mari CB 28 Udinese - dipinjamkan sehingga Jun 2022
- tiada pilihan untuk membeli
27 Jan Calum   Chambers CB 27 Aston Villa - Percuma
31 Jan Pierre-Emerick   Aubameyang CF 32 Barcelona - Percuma (kontrak dibatalkan)

Itu menyebabkan Mikel Arteta kekurangan pemain sandaran (backup) pada masa-masa tertentu, dengan The Gunners akhirnya terlepas peluang untuk menamatkan saingan dikelompok empat teratas.

Di sebalik semua itu, Arteta telah mempertahankan keputusan untuk tidak menandatangani sesiapa pun pada bulan Februari dengan berkata: “Kami mempunyai rancangan yang jelas tentang apa yang boleh kami lakukan tetapi kemudian ia perlu dilaksanakan. 

"Edu dan pasukannya telah melakukan kerja yang hebat. 

"Kami sangat jelas bahawa kami hanya mahukan yang terbaik dan pemain terbaik di kelab ini. 

"Apabila kami tergesa-gesa dengan alasan untuk mendapatkan pemain, ia bukan alasan yang betul dan kami tidak melakukannya."

Salah seorang pemain yang begitu kuat dikaitkan dengan perpindahan ke Emirates pada jendela Januari ialah Vlahovic, yang telah mempamerkan aksi cemerlang di Fiorentina pada masa itu. 

Vlahovic menolak perpindahan ke Arsenal demi Juventus, tetapi telah bergelut sejak itu.

Pemain antarabangsa Serbia itu telah menunjukkan potensi besar untuk menyinar pada usia 22 tahun, dengan The Gunners memerlukan penjaring berbisa di barisan hadapan.

Walaupun pendekatan dikatakan telah dibuat, penyerang itu menolak langkah itu dan memihak kepada Juventus pada saat-saat akhir penutupan jendela Januari. 

Sejak menyertai Bianconeri, dia telah menjaringkan tujuh gol liga dalam 15 penampilan dan merekodkan sembilan gol secara keseluruhan dalam 21 penampilan.

Saingan Penampilan Jaringan Bantuan Minit Beraksi
Serie A 15 7 1 1.079'
Italy Cup 4 1 1 383'
Liga Juara-Juara 2 1 - 180'
JUMLAH 21 9 2 1.642'

Bagaimanapun, persembahan pemain tersebut menyebabkan pemilik Fiorentina, Commisso tampil dan mengkritik keputusannya meninggalkan kelab itu. 

"Sehari selepas dia [ejen] kembali, dia bertanya sama ada kami boleh membuat perjanjian.

"Dan dia memberitahu saya bahawa mereka gembira untuk membuat perjanjian pada nilai €8 juta bersih dan ia berubah dari €4 juta kepada €8 juta dalam masa 24 jam.

"Selepas itu, dia berkata bahawa mereka mahukan €6 juta ditambah peratusan hasil penjualannya dan peratusan ditambah kepada siapa yang akan membeli Vlahovic.

"Dari situ, rundingan berakhir dan saya memberitahu pengurus bahawa saya tidak menerima keadaan ini.

"Saya memberitahu mereka untuk mencari penyerang tengah lain dan mereka mendapatkan Piatek dan kemudian Cabral.

“Sementara itu, pemain muda [Vlahovic] boleh merosakkan kami, yang berkata dia boleh menandatangani [pembaharuan kontrak], kemudian menghalang kami daripada membeli penyerang tengah baharu pada Ogos.

“Kami bodoh pada musim panas tetapi tidak pada Januari.

“Apabila Piatek diambil dan kemudian Cabral diperkatakan, dia faham apa yang saya beritahu dia adalah benar, iaitu dia boleh berakhir di bangku simpanan.

"Saya akan melakukannya dengan dua pembelian itu.

“Saya tidak tahu berapa bulan mereka bercakap dengan Juventus, tetapi dalam tempoh seminggu, selepas mereka menolak Arsenal, Real [Madrid] atau Atletico, Juve tampil dan kami bersetuju." jelas Commisso yang dipetik berkata, melalui GIFN.

"Situasi berlaku seperti ini: tetapi jika mereka menandatangani kontrak dengan kami, dia akan melakukan yang lebih baik daripada prestasinya di Juventus. 

"Saya tidak melakukan kesilapan seperti Milan atau Napoli, saya membuat wang dan mengambilnya untuk membetulkan permainan adil kewangan." jelas beliau lagi.

Jelas Vlahovic tidak mempunyai masa terbaik di bawah Max Allegri dalam gaya bolasepak bertahan walaupun dia telah menjaringkan gol. 

Tetapi pemain Serbia itu kelihatan dan bermain lebih baik dalam aksi bolasepak menyerang di bawah Vincenzo Italiano.

Walaupun Vlahovic bukan lagi pilihan, kini perhatian Arteta akan beralih kepada penyerang yang boleh mereka tandatangani pada musim panas ini, dengan profil yang sesuai dengan kelab.

BACA: Arsenal jelas mengenai pemain yang dikehendaki.

Ketika ini, The Gunners jelas dengan siapa yang mereka mahukan apabila telah mengecilkan pilihan yang ada kepada dua pemain, Gabriel Jesus dan Alvaro Morata.

Post a Comment

Previous Post Next Post