PSV Eindhoven mahukan keputusan dan kejelasan.

"Kami mahukan kejelasan" - Ketua kelab terdesak untuk mengekalkan sasaran musim panas Arsenal, pemain penting untuk rancangan masa depan.

Ketua PSV Eindhoven, John de Jong telah meminta kejelasan mengenai masa depan Cody Gakpo, dengan Arsenal masih belum membuat tawaran kukuh untuknya.

Gakpo telah menjadi bintang persembahan untuk pasukan PSV musim ini setelah tampil dengan beberapa siri persembahan mengagumkan dan jumlah yang sepadan.

Jumlah golnya dengan 21 jaringan dan 15 bantuan dalam 47 perlawanan untuk semua pertandingan tidak disedari dan Arsenal dikenali sebagai peminat besar.

Saingan Penampilan Jaringan Bantuan
Eredivisie 27 12 13
Champions   League Qu. 6 2 -
Conference   League 5 3 1
Europa   League 4 2 -
KNVB beker 4 2 -
Johan Cruijff Schaal 1 - 1
Jumlah 47 21 15

Banyak laporan sejak beberapa bulan lalu telah menjelaskan bahawa The Gunners berminat dan dilaporkan awal bulan ini bahawa minat tersebut telah semakin 'membesar'.

Malah, ia didakwa bahawa Gakpo berada di senarai teratas di Emirates.

Arsenal, bagaimanapun, masih belum membuat langkah mereka dengan De Jong mengesahkan kepada Voetbal International, melalui FC Update, bahawa kelab itu tidak menerima sebarang 'tawaran konkrit' daripada mereka yang berminat dengan penyerang itu dan rakan sepasukannya, Ibrahim Sangare.

PSV beranggapan bahawa walaupun 'sudah tiba masanya' untuk Gakpo berada dalam senarai perpindahan, tetapi kelab itu cuba meyakinkannya untuk kekal di Belanda buat masa ini.

“Kedua-dua pemain sanggup mendengar penjelasan dan rancangan kami. 

"Kekal bersama kami untuk tempoh yang lebih lama boleh dicapai dalam pelbagai cara, tetapi kami akan melakukannya,” kata De Jong kepada Eindhovens Dagblad.

“Kedua-dua Cody dan Ibrahim adalah penting bagi kami. 

"Kami telah memberitahu mereka bahawa dalam beberapa perbincangan dan sekarang kami perlu menunggu serta melihat apa yang berlaku jika kelab yang berminat tampil.

“Sudah tentu, kami mahukan kejelasan pada satu ketika kerana kami menghadapi tempoh yang sangat penting dan kami mahu mencapai Liga Juara-Juara dengan segala cara.”

Cody Gakpo, pemain sayap kiri berusia 23 tahun yang juga mampu beraksi pada sayap kanan dan penyerang tengah.

Post a Comment

Previous Post Next Post