Torreira mahukan perpindahan, perjanjian harus diselesaikan segera.

Kelab Itali mengusahakan perjanjian dengan Arsenal untuk pemain tengah, pemain mahukan perpindahan dan perjanjian harus diselesaikan segera.

Fiorentina sedang mengadakan perbincangan dengan Arsenal dalam usaha menurunkan klausa pembelian €15 juta dalam perjanjian pinjaman Lucas Torreira.

Itu menurut Corriere Dello Sport, yang mengatakan ada kemahuan daripada semua yang terlibat untuk mendapatkan perjanjian tetap dalam perpindahan pemain Uruguay itu.

Torreira telah dipinjamkan kepada pasukan Itali tersebut sejak musim panas apabila dia tidak berada dalam perancangan Mikel Arteta musim ini.

Walaupun gagal mendapat tempat di Stadium Emirates, namun Torreira menyinar di Itali, mengukuhkan dirinya sebagai pemain utama untuk Fiorentina.

Malah dia juga menjadikan dirinya sebagai pemain penting yang sukar diganti dalam pasukan.

Disebabkan itu, Fiorentina bertekad untuk mengekalkannya dan Torreira juga mencari perjanjian muktamad mengenai masa depannya, tetapi itu memerlukan beberapa rundingan dengan Arsenal.

Walaupun Fiorentina mempunyai klausa pembelian yang ditetapkan pada €15 juta, namun mereka tetap berhasrat untuk menurunkannya dan perbincangan dengan Arsenal dilaporkan sedang berjalan seiringan.

Pihak Itali sedang mengusahakannya dan idea perpindahan tetap bukanlah perkara mudah yang mereka inginkan.

Keseluruhan proses itu melibatkan kepentingan ekonomi yang tinggi, terutamanya kerana mereka sedang menyediakan perjanjian empat tahun dengan bonus untuk pemain Arsenal itu, termasuk pelbagai komisen lain yang perlu dibayar.

Itulah sebabnya mereka cuba menurunkan klausa pembelian untuk menjimatkan wang mereka, walaupun pada ketika ini tidak dapat dipastikan lagi bahawa The Gunners sedia melakukannya.

Pada hakikatnya, Arsenal tidak mempunyai sebarang sebab untuk menurunkan angka yang ditetapkan dalam kontrak pinjaman itu, tetapi mungkin tidak mahu mengambil risiko mengenai Fiorentina akan pergi sepenuhnya dan meninggalkan kelab dengan pemain yang Arteta sendiri tidak mahu, keadaaan mungkin berubah.

Itu sahaja telah memberi makna bahawa perjanjian mungkin akan dicapai dan Corriere mengatakan bahawa 'kehendak sentiasa mengatasi segala-galanya'. 

Dalam erti kata lain, kedua-dua kelab dan pemain mahu perpindahan tetap berlaku, jadi ia mungkin akan berlaku.

Post a Comment

Previous Post Next Post