Arsenal bersedia untuk menandatangani seorang lagi pemain muda.

Arsenal dilaporkan sedang menyediakan tawaran untuk pemain muda dengan terdapat kepercayaan bahawa The Gunners boleh memenuhi permintaan dan bayaran yang dituntut oleh kelab.

The Gunners telah memulakan proses untuk menandatangani pemain muda Fenerbahce, Arda Guler pada musim panas ini.

Pemain berusia 17 tahun itu menyertai akademi pasukan Super Lig tersebut pada 2019 dan dinaikkan pangkat ke pasukan utama mereka pada permulaan musim 2021/22.

Dia menamatkan kempen dengan tiga gol dan tiga bantuan daripada 16 penampilan dalam semua pertandingan, termasuk dua aksi permulaan liga.

Persembahan Guler telah menyaksikan dia menerima pujian daripada Mesut Ozil dan menarik perhatian kelab lain, terutamanya Arsenal.

Itu menurut Akşam, yang menyatakan The Gunners sedang bersedia untuk mengetuk pintu kelab Turki untuk pemain tengah menyerang itu.

Malah didakwa pihak Mikel Arteta sedang menyediakan tawaran untuk mendapatkan remaja itu.

Pada bulan Mac, Guler menandatangani lanjutan kontrak dengan majikannya sekarang dan kontrak baharunya akan tamat pada 2025.

Laporan itu menjelaskan bahawa Fenerbahçe memerlukan £25 juta untuk membenarkan penjualannya.

Akşam menambah bahawa Arsenal mampu membayar yuran yang dituntut oleh kelab Turki itu untuk pemain mereka kerana The Gunners berkeras untuk menambahnya ke dalam skuad Mikel Arteta.

Jika Arteta dan pengurusan Arsenal berminat untuk mendapatkan Guler pada musim panas ini dan bersedia untuk membuat tawaran kepada Fenerbahce, maka kemungkinan akan terdapat lebih banyak dakwaan mengenai topik yang sama dalam akhbar Inggeris.

Terdahulu, Arsenal telah pun melengkapkan perpindahan pemain muda Brazil, Marquinhos (19 tahun) dan dipercayai bahawa dia akan dipinjamkan untuk musim ini.



Post a Comment

Previous Post Next Post