Arsenal paling menonjol di kalangan kelab yang berminat.

Arsenal paling menyerlah di kalangan kelab yang berminat menandatangani pemain sayap dengan tuntutan perpindahan mencecah €60 juta.

Agak mengejutkan untuk kita hari ini apabila melihat Arsenal dikaitkan begitu kuat dengan pemain tengah Porto, Otavio.

Akhbar Portugal, Record telah memaparkan kisah besar mengenai usaha Dragons untuk mengekalkan pemain itu pada musim panas ini dan dikatakan bahawa, walaupun kelab itu memerlukan wang dengan penjualan, namun pemain berusia 27 tahun itu masih harus dikekalkan dalam skuad mereka.

Otavio juga tidak terlalu berminat untuk berpindah kerana dia berasa selesa di Porto, malah memilih untuk tinggal di Portugal selepas dia bersara.

Pemain itu juga merancang untuk terus bermain secara tetap tahun ini bagi menjamin tempatnya di Piala Dunia.

Tangkap layar laporan Record mengenai perpindahan Otavio dan Arsenal.

Namun, Record mendakwa bahawa pasukan Liga Perdana Inggeris memerhati evolusinya di Dragons, dan di situlah Arsenal muncul.

Dikatakan, di antara kelab Inggeris yang berminat dengan Otavio, ada satu yang paling menonjol dan pasukan itu sudah tentunya Arsenal.

Bagaimanapun, ia tidak pasti bahawa The Gunners benar-benar akan mendapatkan tandatangannya dan membuat tawaran rasmi.

Rekod menjelaskan bahawa hanya ada satu cara Porto akan membiarkan pemain tengah itu pergi pada musim panas ini dan itu jika kelab berminat tampil dan mencetuskan klausa pelepasannya, yang bernilai €60 juta.

Otavio mempunyai kontrak bersama Porto sehingga Jun 2025 dan dinilaikan pada pasaran perpindahan semasa pada harga €30 juta.

Otavio, 27 tahun merupakan pemain sayap kanan dan mampu beraksi pada posisi tengah dan sayap kiri.


Post a Comment

Previous Post Next Post