Arthur sedia sertai Arsenal dengan perbincangan sedang dijalankan.

Usaha untuk mengukuhkan perbincangan sedang dilakukan bagi menrealisasikan perpindahan pemain tengah ke Arsenal.

Pemain tengah Juventus, Arthur sedang berusaha untuk membuat perjanjian dengan Arsenal ketika kelab Itali itu mahu menyingkirkannya pada musim panas ini.

Demikian menurut Corriere Dello Sport, yang mengatakan bahawa perbincangan sudah berlangsung antara kedua-dua kelab (Juventus dan Arsenal) mengenai potensi perpindahan.

Akhbar itu menjelaskan bahawa Juventus menyasarkan Leandro Paredes dari PSG, tetapi sebelum mereka boleh memuktamadkan perjanjian itu, mereka perlu menyingkirkan Arthur terlebih dahulu.

Perpindahan Leandro Paredes ke Juventus bergantung kepada penjualan Arthur.

Itu adalah sesuatu yang mudah, walaupun gergasi Itali itu telah mencuba pada jendela sebelumnya tetapi tidak berjaya, dengan kali terakhir adalah pada Januari lalu apabila Arthur dikaitkan begitu kuat dengan perpindahan pinjaman ke Arsenal.

Arthur juga ingin mencari kelab baharu supaya dia boleh bermain secara kerap menjelang Piala Dunia dan oleh itu, semua pihak berusaha untuk mencuba dan mencari penyelesaian.

Terdapat dua masalah yang perlu diberi perhatian untuk perkara itu berlaku, dengan perkara pertama adalah mengenai gajinya €5 juta setahun.

Perkara kedua adalah baki hutang €47 juta yang masih ada dalam buku kewangan Juventus apabila mereka menandatangani Arthur dari Barcelona pada June 2020.

Mereka mahu perkara itu diselesaikan, tetapi ia adalah angka yang besar untuk pemain yang tidak begitu mengagumkan di Itali dan jika digabungkan dengan gajinya, itu menjadikan usaha pencarian pembeli berpotensi menjadi sangat rumit.

Sesungguhnya, pinjaman adalah satu-satunya jalan keluar yang kelihatan sangat berkemungkinan dan mudah.

Difahamkan kedua-dua ejen Bianconeri dan Arthur kini berkerja keras cuba mencari seseorang yang akan mengambilnya.

Arsenal adalah penyelesaian yang paling mungkin pada masa ini dan mereka kini cuba mengukuhkan perbincangan antara kedua-dua pihak untuk mencari persetujuan.

Dan dengan itu, ia seterusnya akan membuka pintu kepada Paredes untuk menyertai Juventus.


Post a Comment

Previous Post Next Post