Arsenal buat tawaran baharu, harga terlalu tinggi.

Arsenal tidak berputus asa, akan membentangkan tawaran yang lebih baik untuk menandatangani pemain setelah kelab menetapkan harga yang sangat tinggi.

Arsenal adalah antara beberapa kelab yang menunjukkan minat terhadap bintang Leeds United, Raphinha.

Namun usaha The Gunners mungkin terganggu dengan minat ditunjukkan Barcelona, yang dilaporkan telah mencapai persetujuan dengan pemain sayap itu secara peribadi.

Walau bagaimanapun, kelab Catalan itu tidak mampu untuk memenuhi atau membuat bayaran yang diminta oleh The Whites bagi memuktamadkan perjanjian itu.

Sport, dalam edisi Jumaat mereka, menyatakan pemain berusia 25 tahun itu adalah pilihan utama untuk pasukan La Liga, jika Ousmane Dembele memutuskan untuk tidak menandatangani perjanjian baharu di Camp Nou.

Permintaan tinggi yang ditetapkan oleh Leeds telah menyaksikan Barcelona mencari alternatif dan di sinilah Angel Di Maria muncul, dengan dia boleh didapati secara percuma dan dilihat sangat sesuai.

Laporan Sport mengenai usaha The Gunners mendapatkan Raphinha.

Berkenaan dengan pemain Jesse Marsch, akhbar itu menyatakan banyak pihak mahukan dia kerana dia telah memutuskan untuk meninggalkan Elland Road pada musim panas ini. 

Keutamaan Raphinha adalah untuk menyertai Barca dan ejennya, Deco, mempunyai hubungan rapat dengan kelab Catalan itu dan dia jelas memihak kepada mereka.

Leeds sudah bosan menunggu Barcelona untuk membuat tawaran, lebih-lebih lagi ketika terdapat kelab Liga Perdana Inggeris yang berminat dengan pemain antarabangsa Brazil itu.

Sport menyatakan salah seorang daripada mereka adalah Arsenal dan kelab Utara London itu telah pun membuat tawaran pertama kepada Leeds, namun telah ditolak. 

Leeds menghargai penyerang mereka pada nilai €70 juta, yang merupakan angka yang sangat tinggi.

Selain Arsenal, Tottenham Hotspur dan Chelsea juga disebut sebagai pasukan yang berminat untuk mendapatkan khidmat pemain berusia 25 tahun itu.

Berkenaan dengan pihak Mikel Arteta, laporan itu menambah usaha Arsenal tidak berhenti disitu (selepas tawaran pertama ditolak), malah The Gunners akan menaikkan tawaran mereka untuk mendapatkan pemain Amerika Selatan itu.

Raphinha dilaporkan hanya berminat untuk berpindah ke Barcelona, ​​tetapi ia tidak akan berguna jika mereka akhirnya tidak membuat tawaran yang boleh meyakinkan Leeds.

Post a Comment

Previous Post Next Post