Arsenal cuba mempercepatkan rundingan untuk menandatangani Raphinha.

Pemain tidak menolak perpindahan menyertai The Gunners.

Ketika kami membuat liputan mengenai pemain yang menjadi sasaran The Gunners ini sebentar tadi, media Catalan hari ini membawakan beberapa maklumat terkini mengenai usaha Barcelona untuk mendapatkan Raphinha dari Leeds United. 

Kecenderungan media tempatan, seperti biasa, ialah pemain itu sedang menunggu pasukan Camp Nou mencapai perjanjian dengan The Whites.

Ketika perpindahan ke La Liga ditangguhkan, pemain itu dikatakan akan mengetepikan minat daripada Arsenal, yang telah menjalinkan hubungan positif dengan pihak Elland Road, walaupun tidak mempunyai keutamaannya.

Apa yang menarik ialah menurut Goal Brazil, The Gunners sebenarnya sedang mara untuk menandatangani dan mengadakan pertemuan dengan wakil Raphinha minggu ini.

Memandangkan Barcelona mempunyai kuasa ekonomi yang kecil sekarang, dikatakan Arsenal di hadapan dalam perlumbaan untuk menandatangani pemain itu, dan ‘akan cuba mempercepatkan’ rundingan minggu ini dengan menaikkan bidaan mereka.

Ia mendakwa bahawa walaupun Leeds meminta £65 juta, wakil Raphinha percaya mereka akan menerima tawaran £50 juta

Itu bercanggah dengan tuntutan daripada Sport hari ini, yang menyatakan harga yang diminta ialah €50 juta.

Itu semua kedengaran bercanggah dengan media Catalan mendakwa Arsenal hampir diabaikan, manakala Goal Brazil melaporkan pertemuan sedang dijadualkan. 

Dan ternyata menurut satu lagi media Brazil, The Gunners memang muncul sebagai destinasi yang mungkin.

Globo Esporte mendakwa walaupun Raphinha dan ejennya Deco, kedua-duanya lebih menyukai Barca, namun mereka tidak akan menolak perpindahan ke kelab London Utara itu, selagi gergasi La Liga itu gagal mencapai perjanjian. 

Media itu juga mengatakan bahawa pihak Mikel Arteta bersedia untuk menaikkan tawaran mereka.

Jadi bagi pihak Arsenal, nampaknya mereka kini hanya menunggu dan berharap Barca tidak mencapai perjanjian dengan Leeds. 

Kemudian semuanya menjadi lebih mudah untuk The Gunners mendaratkan Raphinha.

Post a Comment

Previous Post Next Post