Punca Ajax tidak meletakkan tanda bukan untuk dijual.

Arsenal membuat tawaran kedua untuk menandatangani pemain pertahanan dengan kelab tegas dengan pendirian mereka mengenai harga penjualan.

De Telegraaf melaporkan mereka mendapat tahu daripada sumber yang rapat dengan Arsenal bahawa The Gunners telah meningkatkan tawaran mereka untuk menandatangani Lisandro Martinez.

Seperti yang telah dilaporkan beberapa minggu lalu, Arsenal asalnya telah melakukan bidaan sekitar €25 juta untuk pemain pertahanan itu, namun kini The Gunners telah kembali dengan tawaran baharu berjumlah €40 juta.

Menurut laporan dari akhbar Belanda itu, Manchester United juga berminat, tetapi difahamkan bahawa mereka mahu melengkapkan perpindahan Frenkie de Jong terlebih dahulu sebelum bergerak untuk mendapatkan sasaran perpindahan lain.

Ajax lebih suka untuk tidak menjual pemain itu, namun terdapat petunjuk yang cukup besar bahawa mereka akan berbuat demikian sekiranya tawaran yang cukup besar tiba di meja mereka. 

De Telegraaf melaporkan bahawa harga yang diminta untuk Martinez ialah €50 juta dan jika sebuah kelab mendekati nilai tersebut, maka Ajax tidak boleh untuk menolak tawaran itu.

Itu kerana, mereka sedang mengimbangi projek sukan untuk musim akan datang dengan pengurus baharu Alfred Schreuder, menentang rancangan ekonomi jangka panjang mereka.

Mereka mahu membina skuad dengan kekuatan ekonomi yang kukuh dalam masa terdekat ini dengan fokus musim depan berbanding rancangan mereka untuk menjadi sebuah kelab yang mantap, yang akan mengambil masa.

Dalam erti kata lain, duit lebih penting dengan skuad mampu dibina dengan bakat-bakat baharu dan muda.

Disebabkan itulah mereka tidak boleh meletakkan tanda bukan untuk dijual dan berpegang pada pendirian itu.

BACA: Analisis dan keperluan Lisandro Martinez untuk Arsenal.

Apa yang dirasakan Ajax cukup hampir kepada €50 juta mungkin menjadi jelas dalam beberapa minggu akan datang.

Post a Comment

Previous Post Next Post