Arsenal mahukan €40juta untuk Nuno Tavares.

Arsenal menetapkan klausa pembelian yang besar untuk Nuno Tavares, pemain yang menjadi sasaran Atalanta.

Atalanta bekerja keras dalam melengkapkan perjanjian untuk pertahanan Arsenal, Nuno Tavares tetapi tuntutan tinggi The Gunners menjadi isu pada masa ini.

Itu menurut TuttoAtalanta, yang mengatakan Arsenal telah menetapkan harga permintaan sebanyak €40 juta untuk bek kiri itu, walaupun menandatanganinya dengan harga €8 juta hanya setahun lalu.

Laman web itu menjelaskan bahawa Atalanta sangat berminat dengan Tavares dan bekerja keras untuk mencuba dan mencari perjanjian dengan mereka yang bertanggungjawab di Emirates.

Pengarah bolasepak baharu mereka cuba mengurangkan harga permintaan Arsenal, dengan ia menyatakan pasukan The Gunners telah menetapkan harga lantai dan meminta €40 juta untuk pemain berusia 22 tahun itu.

Nilai itu dianggap terlalu tinggi memandangkan Tavares hampir tidak bersinar di Emirates, setelah melengkapkan perpindahannya dari Benfica musim panas lalu.

Tavares dinilaikan pada harga €15 juta oleh Transfermark.

Ia adalah jumlah yang mana Atalanta tidak berminat atau mampu untuk dipadankan, dan oleh itu tidak dapat diketepikan bahawa mereka akan cuba membuat perjanjian pinjaman.

Iitu boleh menjadi pinjaman mudah atau yang mempunyai hak penebusan yang ditetapkan padanya (klausa wajib atau pilihan untuk membeli), walaupun pada nilai yang lebih rendah daripada apa diminta oleh Arsenal pada masa ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post