Arsenal sememangnya pilihan Arthur.

Sasaran Januari The Gunners untuk dijual musim panas ini dengan pemain terbuka untuk berpindah.

Susulan daripada pasaran perpindahan Januari, Arsenal dilihat masih tidak berputus asa dengan Arthur, yang kini masih bersama Juventus.

Itulah yang Corriere dello Sport ingin anda percayai, kerana pemain Brazil itu kelihatan menjadi salah satu pengorbanan yang dilakukan oleh pasukan Max Allegri pada musim panas ini.

Akhbar itu menjelaskan bahawa terdapat keperluan untuk menandatangani pemain tengah dan pemain sayap pertahanan baharu di Turin, dan mereka turut mengatakan bahawa terdapat keperluan juga melepaskan (menjual) pemain sebelum melakukan pembelian. 

Di situlah Arsenal muncul kerana jelas Arthur bakal dijual pada musim panas ini, walaupun dia berjaya mencari ruang untuk dirinya di sana, di bawah Allegri dalam kempen yang baru selesai.

The Gunners berminat untuk membuat perjanjian pada bulan Januari, tetapi mereka tidak pernah membuat tawaran yang menepati citarasa Juventus, dengan segala-galanya ditolak hingga sekarang.

Ia dikatakan 'sentiasa ada Arsenal dalam keinginannya', membayangkan bahawa Arthur akan lebih terbuka untuk berpindah ke London jika perkara itu berlaku.

Sesuatu yang perlu diperhatikan, kerana sementara The Gunners mungkin melihat sasaran lain terlebih dahulu, mereka pasti akan tahu mereka boleh berpatah kembali kepada pemain Juventus itu, jika diperlukan.

Post a Comment

Previous Post Next Post