Chelsea mengemukakan tawaran terbesar setakat ini.

Chelsea selangkah lagi untuk melengkapkan perpindahan dengan kontrak besar bersama pemain sayap Brazil.

Dengan separuh daripada pasukan Liga Perdana Inggeris nampaknya cuba menewaskan Barcelona dalam menandatangani Raphinha dari Leeds United, sukar untuk mengikuti segala yang berlaku.

Apa yang kita tahu ialah kebanyakan kelab besar London mengejarnya, tetapi Chelsea dilaporkan menjadi pasukan terbaru yang telah membuat tawaran untuk menandatangani pemain Brazil itu.

Demikian menurut wartawan Gianluigi Longari, yang mendedahkan di Twitter bahawa The Blues telah mengemukakan tawaran baharu kepada pemain itu, tetapi tidak kepada Leeds.

Dia mula-mula menjelaskan bahawa tawaran kontrak terbaru Chelsea atas syarat peribadi adalah lebih tinggi daripada semua yang diterima setakat ini, mencadangkan Todd Boehly berminat untuk menghadiahkan bintang Elland Road itu kepada Thomas Tuchel pada musim panas ini.

Kemudian datang tweet susulan, mendedahkan bahawa The Blues telah menawarkan pemain sayap Leeds itu perjanjian bernilai sekitar £6 juta setahun (kira-kira £115k seminggu), dan perjanjian itu kini selangkah lagi untuk dimeterai.

Sama ada Raphinha, yang kelihatan terdesak untuk bermain bersama Barcelona dan bukannya kekal di England, menerima perkara ini masih perlu dilihat, tetapi jangan lupa bahawa Chelsea juga masih perlu bersetuju dengan pihak Jesse Marsch dan Leeds United.

Post a Comment

Previous Post Next Post