Tawaran baharu telah dilakukan, kini hanya menunggu jawapan.

Arsenal telah menambah baik tawaran kepada €40 juta dan ditambah €5 juta dalam bentuk bonus untuk pemain pertahanan.

Walaupun William Saliba kembali daripada tempoh pinjamannya serta mememiliki Benjamin White dan Gabriel Magalhaes, Arsenal dilaporkan berminat untuk mendapatkan seorang lagi bek tengah.

Pemain itu ialah Lisandro Martinez, yang bersama Ajax Amsterdam dan telah menjadi subjek spekulasi musim panas ini.

Pemain berusia 24 tahun itu mempunyai baki tiga tahun dalam kontraknya bersama pasukan Eredivisie, bermakna mereka tidak tergesa-gesa untuk menjualnya dan boleh meminta harga yang tinggi.

Namun itu tidak menjadi masalah kepada Arsenal yang nampaknya bersedia untuk mencuba dan memenuhi permintaan itu.

Kami mengatakan ini kerana Arsenal kini telah membuat tawaran ketiga mereka, jika laporan sebelum ini boleh dipercayai, dengan wartawan Cesar Luis Merlo mendakwa pihak The Gunners telah meningkatkan tawaran mereka kepada €40 juta dan ditambah €5 juta dalam bonus, tetapi Ajax masih belum menjawab (memberi respon terhadap tawaran terbaru Arsenal).

Ini berlaku di tengah-tengah dakwaan bahawa Manchester United juga berminat, tetapi Red Devils masih belum membuat tawaran untuk pemain itu.

Bagi Martínez dalam semua ini, dia dikatakan gembira di Belanda, tetapi idea untuk pergi ke beberapa kelab besar dalam Liga Perdana Inggeris begitu menggodanya.

Arsenal pastinya termasuk dalam kategori itu, bermakna jika Ajax kembali kepada The Gunners mengenai bidaan itu dan ia adalah jawapan yang positif, pemain pertahanan itu tidak sepatutnya terlalu sukar untuk diyakinkan.

Post a Comment

Previous Post Next Post