Raphinha mahukan jawapan dengan Deco berada di Barcelona.

Ejen kepada bintang Leeds United bertemu dengan pihak tertinggi Barcelona dalam usahanya menjelaskan situasi perpindahan Raphinha.

Ejen Raphinha, Deco, dilaporkan telah bertemu dengan Barcelona untuk menjelaskan keadaan di sekeliling bintang Leeds United itu selepas tawaran daripada Chelsea.

Demikian menurut Mundo Deportivo, yang membuat liputan tentang 'sidang kemuncak' antara pihak Catalan dan bekas bintang mereka di pejabat di Nou Camp.

Mereka menjelaskan bahawa berikutan tawaran terkini Chelsea untuk bintang Leeds United itu, Deco bertemu dengan pegawai Barcelona pagi semalam untuk mengetahui kedudukan mereka dan mendapat penjelasan - sama ada gergasi La Liga itu akan 'kekal dalam pertarungan' untuk pemain Brazil itu.

Telah dirasakan mereka kini terkeluar daripada gambaran untuk menandatangani Raphinha, yang telah mereka kejar selama berbulan-bulan sebagai pengganti kepada Ousmane Dembele, yang akan menjadi ejen bebas akhir minggu ini.

Mereka telah gagal mendapatkan perjanjian dan sejak itu, Arsenal dan kini Chelsea telah mendesak untuk menandatangani bintang Leeds itu.

The Blues dilaporkan mencapai persetujuan mengenai perjanjian £60 juta malam semalam, dan kini pemain itu ingin mengetahui sama ada Barcelona akan membuat tawaran menyamainya atau tidak.

Raphinha sentiasa meletakkan Barca sebagai keutamaan, tetapi tidak jelas sama ada Blaugrana mampu bertarung untuknya dalam menyaingi tawaran Chelsea.

Oleh itu Deco, yang sudah berada di Barcelona minggu lalu untuk bertemu dengan Joan Laporta bagi membincangkan sama ada mereka akan meneruskan usaha mengejar Raphinha, telah dihantar untuk menyelesaikan masalah.

Minggu lalu, Deco telah terbang ke Barcelona bagi mendapatkan kepastian mengenai Raphinha setelah Arsenal membuat tawaran untuk menandatangani kliennya.

Kali ini, Deco telah dilihat bergambar dengan Naib Presiden Sukan Rafa Yuste, Pengarah Bolasepak Mateu Alemany, Setiausaha Teknikal, Jordi Cruyff dan Pembantu Presiden, Enric Masip, membayangkan perbincangan meluas mengenai pemain Leeds itu.

Seperti yang kita ketahui, Deco sebelum ini sanggup menunggu Barcelona mengumpul dana untuk tawaran yang sesuai dan nampaknya dia kini cuba menggalakkan mereka untuk meningkatkan usaha itu berikutan tawaran besar dari Chelsea.

Bagaimanapun, Raphinha dan Deco mungkin akan kecewa kerana tidak mungkin gergasi Catalan itu akan dapat mengumpul dana besar dalam keadaan kewangan mereka yang tidak menentu ketika ini.

Sama ada Barcelona kini akan menyamai usaha Chelsea masih belum diketahui, tetapi Raphinha menghantar ejennya ke Barcelona akan mencadangkan dia tidak akan memuktamadkan perpindahan ke Stamford Bridge sehingga dia mengetahui kedudukan mereka.

Post a Comment

Previous Post Next Post