Man. United sangat hampir dengan pembelian pertama musim panas.

Percubaan terakhir dirancang, optimistik perjanjian akan diselesaikan dalam beberapa hari akan datang.

Manchester United kini semakin hampir melengkapkan perjanjian dengan Barcelona untuk Frenkie de Jong selepas pusingan terbaharu rundingan antara kedua-dua kelab berlaku.

Demikian menurut Sport, yang mengatakan pemain Belanda itu kini mempunyai peluang serius untuk meninggalkan Camp Nou dan menyertai Erik ten Hag di Old Trafford.

Akhbar itu melaporkan bahawa Manchester United dan Barcelona sangat hampir untuk mencapai persetujuan bagi pemain tengah itu, yang akan pergi dalam perjanjian penjualan, yang menguntungkan dari segi kewangan untuk Catalan.

Mereka dilaporkan telah mengadakan perbincangan langsung dengan rakan sejawatan mereka dari Manchester United dan telah menghasilkan keputusan positif, dengan perjanjian untuk angka hampir €80 juta.

Itu akan menjadi rangsangan kewangan untuk Barcelona, ​​yang sangat memerlukan wang bagi  mengumpul dana dalam usaha mereka untuk mengurangkan perbelanjaan dalam buku kewangan mereka.

Perbincangan antara Barcelona dan Manchester United bermula sebelum tamat musim La Liga apabila Ten Hag disahkan sebagai pengurus baharu di Old Trafford.

Pegawai United telah menunjukkan minat mereka pada awal Mei, bertanyakan kepada Barcelona sama ada perjanjian boleh dibuat atau jika mereka perlu mencari di tempat lain.

Barcelona menjelaskan bahawa mereka bersedia untuk berunding asalkan jumlah 'berjuta-juta dolar' terlibat. 

Mereka hanya akan menjual De Jong pada harga yang tidak boleh mereka tolak.

Manchester United telah mula bekerja sejak itu dan kini telah memulakan serangan terakhir mereka, mencapai angka yang boleh membuatkan mereka yang bertanggungjawab di Camp Nou terbuka untuk penjualan.

Ten Hag telah menjadikan bekas bintang Ajaxnya itu sebagai keutamaan dan dengan itu, United akan membuat tawaran termasuk pembayaran tetap yang sangat tinggi, termasuklah beberapa bayaran lain.

Malah, terdapat keyakinan yang semakin meningkat bahawa mereka boleh menyelesaikan perjanjian itu dalam beberapa hari akan datang.

Cabaran terbesar adalah untuk meyakinkan pemain itu, yang bertegas mahu kekal di Catalunya, terutamanya kerana Manchester United tidak boleh menawarkan aksi Liga Juara-Juara kepadanya.

Ten Hag telah bercakap dengan De Jong dan wakilnya, dengan pengendali baharu United itu berusaha untuk meyakinkannya bersatu semula dengannya, untuk projeknya di Manchester.

Sama ada ia berjaya tidak diketahui, tetapi pemain tengah itu mula mempunyai keraguan untuk kekal di Barcelona kerana pihak Camp Nou telah menjelaskan bahawa mereka sangat bersedia untuk membiarkannya pergi.

Manchester United telah menetapkan tarikh akhir untuk merasmikan operasi perpindahan itu pada pertengahan Jun ini.

Jadi minggu depan berkemungkinan menjadi kunci untuknya sama ada berjaya atau tidak.

Bagaimanapun pihak Red Devils semakin optimis ia akan menjadi yang pembelian pertama mereka pada musim panas.

Post a Comment

Previous Post Next Post