Pelik apabila Arsenal dikatakan berminat untuk mendapatkan kembali 'piano'.

Aston Villa sanggup padankan gaji semasa untuk menggoda pemain dengan Arsenal juga berada dalam gambaran untuk menandatanganinya.

Dari masa ke semasa, akhbar Chile datang dengan berita mengejutkan mengenai masa depan bintang pasukan kebangsaan mereka dan kita dapat melihat salah satu cerita menarik itu hari ini.

Menurut akhbar La Tercera, pasukan seperti Arsenal dan Aston Villa, kedua-duanya prihatin terhadap langkah yang Alexis Sanchez lakukan pada musim panas ini.

Pemain berusia 33 tahun itu, yang mana kontraknya bersama Inter Milan akan tamat musim panas ini, dikatakan sedang menilai pilihan yang ada di atas meja kerana dia boleh menyertai mana-mana kelab secara percuma.

Tumpuan terbesar cerita ini adalah kepada Marseille, yang telah menunjukkan minat kuat untuk mendapatkannya.

Di sana mereka bergantung kepada Jorge Sampaoli, yang pernah bekerja bersama Sanchez dalam pasukan kebangsaan Chile, untuk meyakinkannya supaya berpindah ke Perancis.

Kemudian pilihan lain yang muncul kembali ialah Barcelona dan perkara itu didedahkan oleh sumber yang dikatakan rapat dengan Sanchez.

Sanchez gagal menyinar bersama Manchester United.

"Marseille adalah salah satu pilihan yang ada di atas meja untuk pemain itu, tetapi ada yang lain yang paling menarik, seperti Barcelona. 

"Selepas 30 Jun, dia akan membuat keputusan mengenai masa depannya."

Hanya pada penghujung cerita, La Tercera menamakan tiga kelab lain yang ingin menandatangani pemain Chile itu, iaitu Atletico Madrid, Arsenal dan Aston Villa.

Colchoneros (Atletico Madrid) dikatakan mempunyai pemain itu dalam senarai pemain yang mereka hajati, manakala The Gunners sedang menunggu keputusan yang dibuat olehnya dan pasukan Steven Gerrard pula dilaporkan bersedia untuk menyamai gaji semasa yang diperolehi Sanchez di Inter Milan.

Tangkap layar laporan La Tercera.

Dengan Mikel Arteta jelas mempertaruhkan pemain-pemain yang lebih muda, kami menganggap ia adalah sesuatu yang pelik untuk melihat Arsenal mengejar Sanchez sekarang, sebahagiannya kerana perpindahan dia ke Manchester United pada 2018.

Mengenai Aston Villa, gaji yang mereka mampu tawarkan (sepadan dengan gaji semasa) ialah €8 juta bersih setiap musim. 

Jumlah yang cukup besar dan banyak untuk pemain berusia 33 tahun, tetapi sudah tentu mereka perlu meyakinkannya untuk memilih mereka berbanding Barcelona dan pasukan lain. 

Sanchez cemerlang di Arsenal kerana memiliki Giroud dihadapanya dan Mesut Ozil sebagai playmaker berbanding ketika di United yang mana dia tidak mempunyai sokongan sebegitu.

Post a Comment

Previous Post Next Post