Raphinha pemain baharu Arsenal minggu ini.

Pemain hampir pasti melengkapkan perpindahannya ke Arsenal dengan keputusan akan diputuskan minggu ini sekiranya tiada sebarang perubahan.

Sebelum ini, kami membincangkan dakwaan yang dibuat di Sepanyol bahawa Arsenal adalah pasukan yang paling bertekad ketika datang untuk mendapatkan Raphinha, manakala bintang Leeds United itu terus menunggu Barcelona.

Idea pasukan La Liga itu adalah untuk menandatangani pemain sayap The Whites jika Ousmane Dembele meninggalkan Camp Nou sebagai ejen bebas.

Barca sebelum ini berharap untuk mengambil pemain Leed United itu pada harga yang rendah sekiranya pasukan Inggeris itu jatuh ke divisyen dua. 

Bagaimanapun perkara itu tidak berlaku dan pasukan Leeds kekal bersaing dalam saingan tertinggi bolasepak Inggeris.

Malah menuntut €50 juta daripada mana-mana pihak yang berminat untuk mendapatkan pemain antarabangsa Brazil itu daripada mereka.

Kedudukan penamat liga musim lalu (2021/22).

Walaupun Blaugrana mempunyai dan menerima sokongan kuat daripada ejen pemain tersebut iaitu Deco, namun mereka tidak berada dalam kedudukan baik untuk memenuhi bayaran yang diminta oleh Leeds.

Itu menurut Goal Espana, yang menjelaskan bahawa rundingan antara kedua-dua kelab tersebut tidak berjalan dengan lancar dan Barca telah menghentikan usaha mereka untuk menandatangani pemain Leeds itu.

Dengan pihak Xavi Hernandez tidak berkemampuan malah kini dilaporkan 'hilang dari radar', Arsenal bagaimanapun tetap berusaha dan akhirnya mendahului perlumbaan untuk mendapatkan khidmat pemain sayap berusia 25 tahun itu. 

Memandangkan tiada tawaran daripada pihak Barca, kedua-dua pemain Amerika Selatan itu dan wakilnya telah memutuskan untuk mencari pilihan lain. 

Di sinilah Arsenal dilihat pasukan yang sesuai dan boleh menjadi destinasi seterusnya buat Raphinha.

Goal Espana menyatakan pemain sayap itu berharap untuk melengkapkan perpindahannya ke Emirates minggu ini. 

Raphinha, yang menunggu keputusan Barcelona sebelum ini dan ingin mengetahui sama ada kelab Catalan itu berminat untuk mendapatkannya atau tidak, akhirnya memutuskan untuk menandatangani perjanjian bersama The Gunners.

Dengan Barca hilang dari radar dan pasukan Mikel Arteta mendahului Raphinha, Goal Espana menyatakan pemain Leeds itu akan menjadi pemain baharu Arsenal minggu ini, jika tiada apa-apa perubahan berlaku.

Hasrat Raphinha untuk menyertai Barcelona berkubur (setakat ini) setelah kelab Catalan itu tidak membuat sebarang tawaran mendapatkannya.

Post a Comment

Previous Post Next Post