Pemain utama Arsenal kembali cergas sepenuhnya, sedia untuk aksi pra musim.

Pemain tengah Arsenal, Thomas Partey telah kembali cergas sepenuhnya dan dia sudah bersedia untuk pra musim, menurut laporan.

Charles Watts melaporkan di saluran YouTubenya bahawa dia memahami Thomas Partey dan Kieran Tierney berada di kedudukan terbaik untuk beraksi dalam kempen pra musim Arsenal.

Keadaan Partey adalah lebih baik kerana semua sumber melaporkan dia kini cergas sepenuhnya dan bersedia untuk kembali beraksi.

Watts juga percaya bahawa Tierney juga cergas, tetapi tidak begitu pasti mengenai status sebenar pemain pertahanan kiri The Gunners itu (tahap kecergasan).

Media Ghana 442 melaporkan bulan lalu bahawa Arsenal telah meminta Ghana memberi pengecualian kepada Partey untuk pusingan terbaharu perlawanan antarabangsa mereka.

Partey masih dalam pemulihan daripada kecederaan yang menyaksikannya terlepas aksi pada penghujung musim bersama kelab dan Arsenal mahu dia mendapat pengecualian daripada bermain kelayakan AFCON sebagai langkah berjaga-jaga.

Ghana memenangi satu dan seri satu semasa ketiadaan Partey, jadi ia mungkin berbaloi untuk memberinya rehat untuk kesan jangka panjangnya.

Kali terakhir Partey bermain untuk Arsenal adalah pada 4 April dan kecederaannya itu datang pada masa yang kritikal untuk pasukan Mikel Arteta. 

Dia terlepas sembilan perlawanan terakhir musim ini dan The Gunners tewas empat daripadanya.

Rekod penampilan Partey bersama Arsenal pada penghujung musim 2021/22.

Tetapi peningkatan utama ialah pemain berusia 28 tahun itu mempunyai banyak masa untuk pulih dan dengan laporan yang didedahkan oleh Watts itu tadi, Mikel Arteta pasti dapat menggunakannya dalam aksi pra musim dengan beberapa pemain baharu.

Arsenal akan memulakan persiapan pramusim mereka minggu depan, dengan perlawanan persahabatan telah diatur berlangsung pada bulan Julai. 

BACA: Jadual Perlawanan Pra Musim Arsenal 2022/23.

Partey kini sepatutnya mampu mempunyai aksi pra-musim penuh dan menggunakan peluang itu untuk mengembalikan prestasi dan kecerdasannya.

Post a Comment

Previous Post Next Post