The Gunners boleh melakukan tawaran yang lebih baik untuk mengesahkan perpindahan.

Arsenal mempunyai keazaman paling tinggi dalam mengambil langkah untuk menandatangani pemain.

Arsenal berada bersama beberapa kelab lain dalam mengejar bintang Leeds United, Raphinha.

Bagaimanapun, keutamaan pemain sayap itu adalah untuk menyertai Barcelona, ​​manakala pelamarnya yang lain terus mendesak untuk mendapatkan tandatangannya. 

Demikian menurut Mundo Deportivo, yang menjelaskan Raphinha bersedia berusaha untuk berpindah ke Camp Nou.

Ia mendakwa pemain berusia 25 tahun itu sanggup menunggu pasukan La Liga itu dan bersedia untuk melepaskan ‘wang besar’ kerana tawaran kewangan daripada kelab lain, termasuk The Gunners, jauh lebih tinggi daripada apa yang Barca boleh tawarkan kepadanya.

Pemain antarabangsa Brazil itu, buat masa ini, tidak melayan sebarang tawaran yang diterimanya kerana hasrat teguhnya adalah untuk menyertai Barca. 

Bagaimanapun, dia juga ingin tahu sama ada kelab Catalan itu berminat untuk menandatanganinya atau tidak.

Dengan Arsenal antara kelab dalam gambaran untuk mendapatkan pemain Jesse Marsch, mereka menggesa pemain itu untuk menentukan masa depannya, supaya mereka (Leeds) boleh merancang untuk musim baru, dengan atau tanpa dia. 

Buat masa ini, Raphinha tidak dapat membuat keputusan mengenai perkara tersebut kerana dia tidak pasti sama ada Barca akan membuat pendekatan untuknya atau tidak.

Tangkap layar laporan Mundo Deportivo mengenai situasi dan perkembangan Raphinha.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai situasi itu, ejen pemain tersebut, Deco, akan pergi ke Sepanyol untuk bertemu pegawai Blaugrana.

Leeds, bagi pihak mereka, tenang kerana mereka tidak menerima sebarang tawaran rasmi untuk pemain mereka. 

Pada masa yang sama, mereka sedar minat pasukan Liga Perdana Inggeris.

Hanya pasukan Mikel Arteta yang dinamakan setakat ini di mana Arsenal menjadi pasukan yang 'paling bertekad' mengambil langkah untuk menandatangani pemain Amerika Selatan itu.

Sementara itu, laporan Sport mengatakan Arsenal dan pasukan Liga Perdana Inggeris yang lain telah mengemukakan tawaran, baik kepada Leeds mahupun kepada pemain sayap itu.

Tangkap layar laporan Sport yang menceritaka ejen Raphinha, Deco akan berbincang bersama Barcelona.

Kehadiran Deco telah menghentikan percubaan dari England kerana ejen itu menjauhkan kliennya dari kelab Inggeris. 

Bekas pemain Chelsea itu telah memberikan janjinya kepada Joan Laporta [presiden Barca] dan Mateu Alemany [pengarah] bahawa Raphinha akan menunggu gergasi Sepanyol itu.

Laporan lain dari Sport menjelaskan Barcelona akan mengadakan pertemuan dengan Leeds. 

Objektif utama perjumpaan tersebut adalah untuk pihak Xavi Hernandez meyakinkan The Whites untuk menurunkan harga permintaan mereka yang berjumlah €50 juta.

Idea pasukan Barcelona adalah untuk cuba menyelesaikan perjanjian pada harga €40 juta dan jika perlu, mereka akan memasukkan beberapa pemain yang tidak diperlukan lagi di Camp Nou.

Tangkap layar laporan Sport.

Mempunyai perjanjian dengan Raphinha akan memberi kelebihan kepada Barca apabila berunding dengan Leeds.

Ini, ditambah keinginan pemain untuk menyertai mereka telah menghalang pihak Marsch daripada membuat lelongan untuk pemain Brazil itu. 

Bagi penulis, melihatkan situasi keseluruhan yang mana pemain itu begitu bersungguh-sungguh untuk berhijrah ke Barcelona, adalah elok untuk Arsenal melupakan Raphinha.

Post a Comment

Previous Post Next Post