Ruiz jadi rebutan empat kelab EPL.

Empat kelab Inggeris dalam perlumbaan untuk menandatangani pemain berusia 26 tahun dengan tiga telah mengumpul maklumat, satu telah membuat tawaran pada Januari lalu.

Dengan kontrak Fabian Ruiz di Napoli akan tamat tahun depan dan tiada pembaharuan kontrak dilihat akan dicapai, pemain dan kelab mendapati diri mereka berada di persimpangan jalan yang janggal.

Itu kerana pemain tersebut boleh meninggalkan mereka secara percuma jika tiada apa-apa berlaku pada musim panas ini, di mana Newcastle, Arsenal, Manchester United dan Manchester City semuanya berminat dengan khidmatnya.

Bermula dengan Magpies, pihak St James' Park sudah membuat percubaan untuk mendapatkan pemain Sepanyol itu pada Januari, yang mana ianya telah ditolak oleh pasukan Serie A itu.

Tetapi Corriere dello Sport mendakwa Eddie Howe dan kakitangannya masih berminat dengan pemain tengah itu.

Penamat Newcastle yang jauh lebih baik daripada jangkaan dalam Liga Perdana Inggeris menjadikan mereka destinasi yang jauh lebih menarik berbanding kedudukan mereka pada jendela musim sejuk lalu.

Pun begitu, dengan ketiadaan aksi diperingkat Eropah, apa yang boleh mereka harapkan sekarang ialah memberinya gaji yang lebih baik daripada pihak lain.

Arsenal, bagaimanapun mempunyai aksi Liga Europa di pihak mereka dan mereka bersama Manchester United serta Manchester City, telah mengumpul maklumat mengenai perkembangan dan memantau situasi Ruiz ketika ini.

Mengenai Red Devils dan kami yakin bahawa semua orang tahu bahawa sasaran utama mereka ialah Frenkie De Jong, tetapi sekiranya gagal, pemain Sepanyol itu boleh menjadi alternatif yang lebih murah.

Corriere dello Sport menjelaskan bahawa idea awal untuk Napoli ialah untuk mendapatkan €30 juta, mungkin juga dalam kombinasi €25 juta + €5 juta

Tetapi mereka menyatakan adalah logik untuk mencari penyelesaian yang menggembirakan semua pihak di mana ia adalah perlu untuk cari titik bagi memulakan rundingan.

Bayaran yang dicadangkan itu dilihat sesuatu yang mampu dipenuhi oleh Manchester City, Manchester United, Arsenal dan Newcastle, tetapi perlu diingatkan bahawa pasukan Pep Guardiola mempunyai sama seperti Napoli, iaitu aksi Liga Juara-Juara untuk ditawarkan musim depan.

Persoalan besar apabila melibatkan perpindahan ke Etihad untuk Ruiz ialah sama ada dia akan menjadi pemain permulaan yang tetap berbanding, sekiranya dia menyertai Arsenal atau Manchester United.

Kedua-dua kelab tersebut mampu memenuhi tuntutan gajinya dan juga mampu memberikan aksi permainan (beraksi dengan) lebih kerap.

Terdapat sedikit kebimbangan bahawa salah satu daripada empat pasukan Liga Perdana Inggeris itu akan bergelut untuk mencapai terma dengan pemain itu dari segi kewangan, tetapi bahagian yang paling sukar ialah mencari persetujuan dengan Napoli.

Seterusnya untuk Newcastle, Manchester City, Manchester United dan Arsenal, mereka akan duduk bersama Aurelio De Laurentiis dan melihat sama ada mereka boleh mencapai persetujuan atau tidak.

Post a Comment

Previous Post Next Post