Rumit tetapi tidak mustahil.

Kelab tidak berputus asa dan meneruskan rundingan untuk menandatangani pemain Arsenal.

Dipinjamkan kepada Udinese untuk separuh masa kedua kempen 2021/22, Pablo Mari kembali ke Arsenal sebagai pemain baharu.

Pemain Sepanyol itu bermain dengan baik bersama pasukan Serie A, menarik perhatian orang di sekelilingnya dan dia kini mempunyai peminat baru yang bersedia untuk mengekalkannya di Itali.

Salah satu daripadanya ialah Hellas Verona, dengan Corriere di Verona mendedahkan sasaran utama pemain pertahanan ialah Pablo Mari.

Pasukan Serie A itu meneruskan rundingan untuk membawa pemain Sepanyol tersebut ke bandar mereka dan perjanjian dengan Arsenal adalah rumit tetapi tidak mustahil untuk dilakukan.

Malah The Gunners difahamkan sedia membantu untuk memudahkan urusan perpindahan itu.

Seperti yang berlaku, halangan untuk diatasi ialah gaji Mari, yang memperolehi sekitar £1.5 juta setahun.

Di situlah Arsenal akan melangkah masuk, kerana The Gunners telah membuka idea untuk menyumbang kepada pembayaran jumlah itu dengan sebahagian besarnya meliputi gaji pemain pertahanan.

Itu akan menjadi rangsangan yang dialu-alukan untuk Verona, yang jelas berminat dengan bek tengah, yang membuat 15 penampilan di Serie A pada separuh kedua kempen, menjaringkan dua gol.

Dengan kontrak Mari akan berahir pada Jun 2024 bersama Arsenal, The Gunners masih mempunyai sedikit masa untuk memutuskan apa yang perlu dilakukan dengannya.

Dan jika Mari boleh mengulangi kejayaan sebagaimana di kecapi bersama Udinese di Verona, maka mungkin tahun depan boleh melihat sejumlah wang yang baik akan masuk ke dalam tabung The Gunners.

Post a Comment

Previous Post Next Post