Satu kesalahan besar jika Ajax tidak menjual kepada Arsenal.

Kelab diberitahu ia akan menjadi satu kesalahan besar jika mereka tidak menjual Martinez kepada Arsenal - perjanjian €50 juta harus dilakukan segera.

Ajax telah digesa untuk menjual Lisandro Martinez kepada Arsenal pada musim panas ini jika The Gunners sanggup membelanjakan €50 juta.

Demikian menurut wartawan Martijn Krabbendam, yang percaya adalah 'kesalahan besar' jika tidak menjual pemain itu pada harga tersebut.

Arsenal berbelanja besar untuk membina semula skuad Mikel Arteta pada musim panas ini, dengan Fabio Vieira, Matt Turner dan Marquinhos sudah pun ditandatangani, tetapi lebih banyak kemasukan baharu dijangka berlaku.

Pemain pertahanan Ajax, Martinez nampaknya adalah pemain seterusnya dalam senarai perpindahan Arsenal setelah urusan perpindahan Gabriel Jesus dijangka akan diumumkan dalam masa terdekat ini.

Pertahanan tengah Ajax itu telah dikaitkan dan begitu banyak laporan telah menjelaskan bahawa Arsenal sememangnya cuba mendapatkan perjanjian dengan segera.

Malah, minggu ini didakwa bahawa The Gunners telah membuat bidaan kedua untuk menandatangani pemain Argentina itu, dengan tawaran bernilai sekitar €40 juta.

Bagaimanapun, jumlah itu masih belum cukup untuk meyakinkan gergasi Belanda itu, yang nampaknya sedang mencari pakej bernilai €50 juta untuk melepaskan pemain pertahanan tersebut.

Laporan sebelum ini mendedahkan bahawa Ajax tidak berhasrat untuk melepaskan Martinez namun ianya dihalang pengurus baharu mereka walaupun bakal kehilangan beberapa bintang pada musim panas ini.

Sama ada Arsenal sanggup membayar sebanyak itu masih belum diketahui, tetapi Krabbendam percaya Ajax sepatutnya bertindak menerima tawaran tersebut sekiranya ia datang dengan nilai 50 juta euro.

"Martinez bukanlah seseorang yang anda fikirkan - dia sangat diperlukan," kata Voetbal Primeur.

"Empat puluh hingga lima puluh juta yang mereka [Ajax] mahukan. 

"Lima puluh juta untuk Martínez, itu hampir satu jenayah jika anda tidak melakukannya [menjualnya], bukan?

"Anda mempunyai akademi belia yang terkenal, maka anda mengeluarkan satu daripadanya. 

"Empat puluh hingga lima puluh juta euro, anda perlu melakukannya dengan segera."

Post a Comment

Previous Post Next Post