Situasi sangat rumit.

Kelab masih cuba untuk membuat perjanjian yang sangat sukar untuk menandatangani pemain Man United.

Ia terus mengagumkan bagaimana situasi Andreas Pereira di Flamengo akan berlarutan sehingga hari-hari terakhir pinjamannya dari Manchester United.

Walaupun kelab itu dipercayai mempunyai perjanjian untuk membuat perpindahannya kekal dengan hanya €10 juta, separuh daripada harga pilihan pembelian yang asalnya telah dipersetujui (dalam kontrak pinjaman), namun pihak Rio de Janeiro masih berfikir dua kali untuk menyelesaikan urusan tersebut.

Dalam temu bual terbaharu dengan ESPN Brazil, Naib Presiden Flamengo, Marcos Braz telah memberikan lebih banyak butiran tentang keadaan dan situasi yang menyelubungi masa depan pemain itu bersama mereka.

Dia mendakwa kelabnya tidak berputus asa untuk mendapatkan Andreas Pereira dari Manchester United dan menegaskan bahawa ini adalah situasi yang sangat rumit untuk diselesaikan.

"Tiga bulan lalu dilaporkan secara meluas bahawa Flamengo telah melengkapkan urusan perpindahan Andreas. 

"Sebulan kemudian mereka berkata bahawa Flamengo telah 'melepaskan' Andreas. 

"Dan bukan itu sahaja, malah Flamengo masih mencari alternatif untuk pemain itu kekal di sini,” kata Marcos Braz kepada ESPN.

"Ia sangat sukar, keadaan yang sangat rumit. 

"Dia adalah pemain muda, yang mempunyai nilai pasaran dan permintaan tinggi, dari kelab yang berkemampuan dari segi kewangan.

"Jadi apabila anda pergi membincangkan beberapa syarat, anda mempunyai had untuk memajukan topik ini, tetapi Flamengo masih cuba untuk mengekalkan pemain itu."

Apa yang jelas dan perlu lakukan Flamengo  adalah untuk cuba mendapatkan diskaun dari Manchester United.

Dengan Pereira yang tidak begitu mengagumkan bersama United, Flamengo telah menggunakannya dengan baik dan cuba menandatanganinya pada harga yang lebih murah.

Itu adalah kerana pemain tersebut hanya memiliki satu tahun lagi kontraknya bersama Red Devils dan mereka mahu menggunakan kesempatan itu untuk penjimatan mereka.

Andreas Pereira dipinjamkan kepada empat kelab berbeza sejak 2016 hingga kini.

Post a Comment

Previous Post Next Post