The Gunners punyai kelebihan besar dalam menandatangani Asensio.

Arsenal dilaporkan mahu menandatangani pemain sayap dan dilihat mempunyai kelebihan dengan kelab juga bersedia untuk menjual. 

Arsenal mahu menandatangani Marco Asensio dari Real Madrid dalam apa jua keadaan sekali pun pada musim panas ini dan merupakan kelab yang paling berkemungkinan untuk pemain tersebut.

Itu menurut Sport, yang mengatakan The Gunners adalah kelab berpotensi dan berpeluang untuk mendapatkan tandatangannya berbanding pihak lain yang berminat.

Akhbar itu menjelaskan bahawa masa depan Asensio bersama kelab Sepanyol itu tergantung setelah gagal mencapai sebarang persetujuan dalam rundingan pembaharuan kontrak dengan Real Madrid.

Perjanjian semasanya akan tamat pada musim panas depan dan pada masa ini, tiada persetujuan dicapai mengenai lanjutan kontrak kerana Madrid hanya menawarkan nilai yang sama, mengekalkan pakej gaji semasanya sebanyak €4.4 juta setahun, tetapi pemain itu mahu ia dinaikkan kepada €7 juta setahun.

Akibatnya, Asensio berkemungkinan akan meninggalkan Bernabeu terutamanya kerana dia tahu peranannya di kelab itu semakin berkurangan dan dia mahu bermain di Piala Dunia di Qatar.

Madrid berbesar hati untuk membiarkannya pergi tetapi mahukan €50 juta sebagai balasan, sesuatu yang tidak disenangi oleh pemain tengah itu. 

Dia malah mengancam untuk menamatkan kontraknya dan meninggalkan kelab secara percuma pada 2023.

Itu sesuatu yang Madrid tidak mahu ia berlaku dan dengan itu mereka berharap ejen kepada Asensio akan mencari kelab yang sanggup membayar untuk pemain Sepanyol itu.

Nasib baik, Asensio adalah 'nama besar' dalam persada bolasepak Eropah, dan terdapat beberapa pasukan yang menginginkannya, termasuk Arsenal.

Sememangnya, The Gunners ingin mendapatkan perjanjian dalam apa jua keadaan sekali pun dan merupakan pasukan yang mempunyai peluang besar untuk menandatanganinya jika Asensio memutuskan untuk meninggalkan Real Madrid.

Pengalaman bersama Ceballos dan Odegaard mendorong The Gunners untuk cuba mendapatkannya.

Tetapi Arsenal akan mempunyai saingan kerana kedua-dua pasukan Inggeris yang lain, Manchester United dan Newcastle juga akan menyertai perlumbaan untuk mendapatkan Asensio.

Di Itali, Milan adalah yang terbaik, walaupun Juventus juga berminat dengannya.

Itu keputusan yang dia masih belum buat, tetapi sekiranya dia berbuat demikian, ada perasaan, sekurang-kurangnya dari Sport, bahawa Arsenal akan menjadi antara mereka yang bersaing untuk mendapatkannya.

Post a Comment

Previous Post Next Post