Selama berbulan-bulan minat Arsenal masih belum ditunaikan.

Arsenal telah berminat selama berbulan-bulan terhadap pemain tengah, ejen mencari penyelesaian dan kelab terbuka untuk pinjaman.

Juventus tidak menolak perjanjian pinjaman untuk pemain tengah mereka Arthur, dengan Arsenal dilaporkan masih berminat dengan pemain Brazil itu.

Itu menurut Corriere Dello Sport, yang mengatakan The Gunners telah berminat selama berbulan-bulan dan mungkin diberi peluang untuk mendapatkan pemain tersebut.

Akhbar itu menjelaskan walaupun tumpuan diberikan kepada kemasukan, namun Juventus juga perlu menyingkirkan beberapa pemain untuk mengimbangi buku kewangan mereka.

Arthur berada di bahagian atas senarai pemain yang boleh dipindah milik dan dia juga ingin mencari kelab baharu, jadi sekurang-kurangnya ada persetujuan di bahagian itu ketika ini.

Masalahnya, Juventus masih mempunyai baki €46-67 juta dalam buku mereka daripada perjanjian yang membawanya ke kelab dan itu ditambah dengan 'gaji super', menyukarkan mereka mencari pelamar.

Arsenal telah meminatinya selama berbulan-bulan dan Monaco juga telah membuat gerakan, tetapi terpulang kepada ejen pemain itu, Federico Pastorello, untuk mencari penyelesaian yang tepat.

Ini adalah sesuatu yang dia telah usahakan minggu ini dan Juventus tidak menolak kemungkinan untuk dipinjamkan.

Mereka juga mencadangkan kemungkinan pertukaran pemain, terutamanya dengan Gabriel Magalhaes, yang mereka minati. 

Juventus berminat mendapatkan pertahanan Arsenal,Gabriel Magalhaes.

Bulan lalu (Mei), telah didedahkan bahawa Juventus berminat untuk mendapatkan Magalhaes dan mereka dilaporkan mahu pemain Arsenal itu menggantikan Giorgio Chiellini di bahagian pertahanan tengah.

Dengan Arthur menjadi sasaran Arsenal dan Magalhaes dikehendaki oleh Juventus, terdapat cadangan mengenai perjanjian pertukaran yang berpotensi.

Namun, Arsenal mungkin tidak perlu memikirkan mengenai Magalhaes kerana minat Juventus ketika ini terhadap pertahanan muda The Gunners itu tidak lagi diperkatakan dan menjadi 'sejuk'.

Walau apa pun, ada perjanjian yang perlu dilakukan dan diselesaikan untuk Arthur.

Perkembangan itu memberikan satu kemungkinan di mana Arsenal boleh mendapatkannya secara pinjaman dan mengelakkan daripada membayar harga yang tinggi, selain tidak perlu bertukar pemain.

Tangkap layar laporan Corriere Dello Sport.

Post a Comment

Previous Post Next Post