Bellerin semakin hampir memenuhi cita-cita dan harapannya.

Arsenal sedia berkompromi untuk perpindahan Bellerin dengan kelab Sepanyol mempunyai segala-galanya, yang secara praktikalnya telah dipersetujui dengan pemain The Gunners.

Real Betis mempunyai segalanya secara praktikal yang telah dipersetujui dengan Hector Bellerin untuk pemain itu menyertai mereka secara perpindahan tetap dari Arsenal pada musim panas ini.

Itu menurut Mucho Deporte, yang mengatakan pasukan Sepanyol itu masih belum mencapai persetujuan dengan Arsenal dan memerlukan penjualan sebelum mereka boleh berbuat demikian.

Laman web itu menjelaskan bahawa Betis sedang berusaha dalam beberapa bahagian untuk memperbaiki skuad Manuel Pellegrini dan Bellerin, yang menghabiskan musim lalu secara pinjaman dengan kelab zaman kanak-kanaknya, adalah keutamaan mereka untuk posisi bek sayap kanan.

Sedikit masalah dijangkakan berlaku dengan pemain walaupun semuanya telah dipersetujui secara praktikal, dengan Bellerin berkemungkinan perlu menerima gaji baharu yang mungkin lebih rendah. 

Bellerin ketika ini memperolehi €4 juta setahun di Arsenal dan perlu mengurangkannya tetapi dia gembira untuk berbuat demikian.

Bellerin sanggup mengorbankan kontraknya bersama Arsenal demi melengkapkan perpindahannya ke Betis.

Rundingan sedang dijalankan antara Betis dan Arsenal dan menurut sumber Mucho Deporte, The Gunners tidak akan menghalang pemergian Bellerin dengan komplikasi yang hebat.

Bellerin masih perlu mengadakan perbincangan dengan The Gunners untuk menyatakan pemergiannya mengikut nilai yang dipersetujui (bayaran penebusan ataupun penamatan kontrak), tetapi secara dalaman dipercayai, kelab mahupun Mikel Arteta tidak akan menyusahkan hidup pemain pertahanan berusia 27 tahun itu.

Betis, sementara itu akan cuba mendapatkan warga Catalan itu meninggalkan Emirates secara percuma atau bayaran kecil jika mereka perlu membayar.

Oleh kerana itu, Mucho Deporte mencadangkan ia kelihatan seperti operasi yang akan mengheret ke bulan Ogos, walaupun berita baik untuk Betis ialah Arsenal sedia menunaikan perkara itu (melepaskan Bellerin).

Post a Comment

Previous Post Next Post