Tavares akan menjalani ujian perubatan untuk melengkapkan perpindahan.

Pemain Arsenal bersedia untuk melengkapkan perpindahan, ujian perubatan dengan kelab baharu pada hari Jumaat.

Bek Arsenal, Nuno Tavares sememangnya dalam perjalanan ke Marseille, menurut laporan terkini.

Bercakap kepada penonton Itali, wartawan Gianluca Di Marzio kini menjelaskan bahawa Atalanta telah gagal mencapai perjanjian untuk menandatangani pemain The Gunners berusia 22 tahun itu.

Dikatakan pasukan Serie A itu telah berunding untuk perpindahan sejak Jun lalu, dengan pemain itu diikuti oleh pengarah Lee Congerton.

Laporan itu mendakwa hubungan telah dipergiatkan dalam beberapa hari lalu malah terdapat perjanjian pada dasarnya, dengan Tavares dan ejennya bersetuju mengenai langkah itu.

Walau bagaimanapun, dengan Atlanta mendesak untuk mempunyai pilihan membeli dalam kontrak pinjaman itu, Arsenal menjelaskan bahawa mereka tidak mahu kehilangan kawalan ke atas pemain itu. 

Itulah sebabnya perjanjian itu terhenti dan Marseille muncul dengan lebih menyakinkan.

Di Marzio mendakwa bahawa dalam beberapa jam yang lalu, pihak Perancis mencapai persetujuan dengan The Gunners untuk pinjaman kosong (tanpa sebarang klausa), dan Tavares akan menjalani pemeriksaan perubatan dengan kelab Perancis itu pada hari Jumaat (hari ini).

Sementara itu, kontrak pemain pertahanan itu dengan Arsenal terus berjalan sehingga 2025, dengan The Gunners mempunyai pilihan untuk menyambung satu tahun.

Perpindahan sementara Tavares ke Marseille dijangka akan mengulangi kejayaan rakan sepasukan The Gunners, William Saliba yang tampil cemerlang musim lalu bersama mereka.

Post a Comment

Previous Post Next Post