Rundingan Arsenal dan Fulham untuk Leno dalam peringkat akhir.

Perpindahan penjaga gol Arsenal kini berada di peringkat akhir dengan perincian terakhir perlu diselesaikan sebelum ujian perubatan.

Arsenal dan Fulham telah mencapai persetujuan untuk penjaga gol Bernd Leno bernilai sekitar £8 juta.

Demikian menurut wartawan Florian Plettenburg, yang mengatakan terdapat perjanjian pada dasarnya tetapi butiran terakhir perlu dijelaskan antara kedua-dua pihak.

Leno telah dikaitkan dengan perpindahan keluar dari Stadium Emirates pada musim panas ini selepas berada di belakang Aaron Ramsdale pada musim lalu.

Walaupun terdapat khabar angin yang mengatakan Leno akan kembali ke Jerman, tetapi perkara sebaliknya berlaku dengan dia kelihatan akan berpindah ke London, dengan Fulham dilaporkan berminat.

Rundingan dengan Arsenal telah dijalankan selama berminggu-minggu tetapi kedua-dua pihak telah bergelut untuk mencari persetujuan kerana permintaan The Gunners terlalu tinggi untuk ditunaikan Fulham.

Terdapat satu kejayaan minggu ini, dengan Plettenburg kini melaporkan bahawa terdapat perjanjian secara prinsip antara kedua-dua pihak dengan bayaran sekitar £8 juta.

Dia berkata butiran terakhir masih perlu diselaraskan antara kedua-dua kelab, selepas itu akan ada pemeriksaan perubatan.

Bagaimanapun, penjaga gol Arsenal itu kelihatan bersedia untuk menukar jersi The Gunners dengan Fulham tidak lama lagi dan perpindahan itu berada di peringkat akhir.

Post a Comment

Previous Post Next Post