Betis dalam komunikasi bebas dengan pemain Arsenal.

Kelab dalam komunikasi bebas dengan pemain Arsenal dan pemain pula bekerja pada perjanjian yang memuaskan dengan The Gunners.

Hector Bellerin berada dalam komunikasi bebas dengan Real Betis mengenai kembalinya beliau dari Arsenal untuk menyertai mereka pada musim panas ini.

Itu menurut ABC Sevilla, yang mengatakan margin ekonomi perjanjian itu menunjukkan sesuatu yang berlaku pada akhir pasaran perpindahan.

Akhbar itu mengesahkan bahawa wakil pemain itu sedang berbincang dengan Arsenal untuk mencapai perjanjian yang memuaskan dari segi penamatan kontrak, yang dijangka selesai dalam beberapa hari akan datang.

Tangkap layar laporan ABC Sevilla.

Bellerin telah menjelaskan bahawa dia mahu bermain untuk Betis musim depan tetapi situasi itu tidak mungkin dapat diselesaikan dengan segera.

Betis perlu menjual pemain mereka  terlebih dahulu untuk memberi ruang kepada bek sayap yang terbukti berjaya bersama mereka sebelum ini, tetapi tugas mereka itu merupakan tugas yang sukar. 

Oleh itu, sumber di Benito VillamarĂ­n percaya tiada apa yang boleh dilakukan Betis terhadap Bellerin dalam masa kurang dari sebulan.

Semua isyarat menunjuk ke arah penamatan kontraknya bersama Arsenal, yang menjadi satu-satunya jalan penyelesaian tidak lama lagi.

Sementara itu, Bellerin melakukan tugasnya (untuk menyelesaikan perpindahan ini) dengan Arsenal dan Mikel Arteta telah memberi kebenaran kepada pemain itu untuk pergi.

Arsenal sanggup melepaskan Bellerin dari tahun terakhir kontraknya kerana itu juga boleh menjimatkan €4 juta dalam akaun kewangan kelab, setahun lebih awal.

Bellerin tetap dengan pendirian mahu kembali ke Betis dan sanggup menamatkan kontrak semasanya bersama Arsenal.

Bellerin tidak mempertimbangkan untuk kekal di Stadium Emirates memandangkan persaingan dalam kedudukannya musim ini terlalu sengit.

Dia mahu kembali ke kelab zaman kanak-kanaknya tetapi ejennya sedang mendengar tawaran lain di Sepanyol sekiranya perkara itu tidak berlaku.

Post a Comment

Previous Post Next Post