Bukan sahaja Lazio malah Milinkovic-Savic juga menolak perpindahan.

Tawaran €50 juta Arsenal dan Newcastle ditolak oleh kelab dan pemain, Chelsea juga dalam gambaran.

Pemain tengah Lazio, Sergej Milinkovic-Savic dikatakan menjadi sasaran Arsenal, Chelsea dan Newcastle pada musim panas ini, namun setakat ini belum ada pergerakan kukuh mengenai perpindahan itu.

Demikian menurut Calciomercato, yang memberikan kemas kini terkini mengenai kemungkinan perpindahan untuk pemain Serbia itu pada musim panas ini.

Mereka mengatakan bahawa pemain tengah itu sepatutnya menjadi salah seorang 'pemain yang berada di pasaran perpindahan' musim panas ini, tetapi walaupun terdapat banyak minat, tidak ada tindakan kukuh dilakukan.

Khabar angin terbaru mengenai perpindahan bermula sepuluh hari lalu apabila Pengarah Sukan Lazio, Igli Tare membuat lawatan kedua ke London.

Pada ketika itu, Chelsea seolah-olah hampir untuk menyampaikan tawaran kepada Lazio, tetapi tiada apa yang tiba di Stadio Olimpico dari Stamford Bridge.

The Blues bukanlah satu-satunya yang berminat dan tidak seperti pesaing London mereka, Arsenal dikatakan telah membuat bidaan €50 juta sebenarnya.

Walau bagaimanapun, perkara itu tidak dipertimbangkan oleh presiden Lazio, Claudio Lotito, yang tidak akan duduk di meja rundingan untuk membincangkan perpindahan bagi tawaran di bawah €70 juta

Malah, Milinkovic-Savic juga difahamkan tidak berminat untuk berpindah ke London.

Perkara yang sama boleh dikatakan mengenai Newcastle, yang juga menyaksikan tawaran €50 juta ditolak oleh kelab Itali itu, yang mahukan sekurang-kurangnya €20 juta lebih daripada itu untuk mereka memulakan perbincangan.

Disebabkan ini, khabar angin mengenai pemain itu telah reda, dengan tiada seorang pun daripada pihak yang berminat terhadapnya bersedia untuk mendekati angka tersebut buat masa ini.

Lotito telah berjanji kepada peminat Lazio bahawa dia tidak akan menjual bintang kelab itu dan mujurlah, tidak ada minat serius di Itali, jadi dia boleh berpegang pada kata-katanya. 

Hanya minat dari pihak Liga Perdana Inggeris sahaja yang ada, tetapi semakin lama masa berlalu, semakin besar kemungkinan dia akan kekal di Itali.

Hanya kelab Inggeris yang berminat terhadap Milinkovic-Savic.

Walaupun Arsenal dan Newcastle telah membuat bidaan, namun Chelsea masih belum berbuat demikian.

Bagaimanapun, perkara itu boleh berubah dalam beberapa minggu akan datang, tetapi ada juga kemungkinan bahawa semua pihak yang berminat hanya menunggu setahun lagi, untuk Milinkovic-Savic berada di tahun terakhir kontraknya dan kemudian barulah membuat langkah mereka.

Post a Comment

Previous Post Next Post