Chelsea mungkin tewas kepada Barcelona dalam perebutan beberapa sasaran utama musim panas ini.

Presiden Barcelona berikan petunjuk mengenai perpindahan Raphinha, Ousmane Dembele dan Jules Kounde.

The Blues mungkin akan tewas kepada Barcelona dalam pasaran perpindahan musim panas ini, bukan sahaja Raphinha malah beberapa sasaran utama mereka yang lain.

Presiden Barcelona, Joan Laporta telah mengakui bahawa inisiatif ekonomi kedua mereka akan diusahakan pada Isnin ini (hari ini), di mana satu langkah yang boleh memastikan Raphinha, Ousmane Dembele dan Jules Kounde menyertai mereka dan bukannya Chelsea.

Terdapat satu ketika di mana ketiga-tiga pemain yang disenaraikan di atas kelihatan seperti terikat dengan Chelsea tetapi atas pelbagai sebab, nampaknya pemilik baharu The Blues, Todd Boehly dan pengurus, Thomas Tuchel bakal mengalami kekecewaan tiga kali ganda di tangan gergasi Catalan itu.

Dengan suntikan tunai tambahan, di mana Barcelona akan menerima £177 juta, yang telah disahkan awal minggu ini, ia akan memberikan kelab Catalan itu kuasa untuk mendaftar kedua-duanya sekali lagi.

Perjanjian mereka dengan Leeds untuk Raphinha dijangka mengalami tambahan berbanding dengan apa yang dipersetujui Chelsea bersama kelab Yorkshire itu. 

Selain itu, Dembele tidak akan mendapat syarat yang diinginkan ejennya, Moussa Sissoko yang cuba menjadi broker untuknya semasa perbincangan kontrak yang menyaksikan pemain berusia 25 tahun itu menjadi ejen bebas pada 1 Julai.

Kini, Barca berada dalam kedudukan terbaik untuk mendapatkan pasangan itu (Raphinha dan Dembele), yang akan memastikan Chelsea terlepas peluang mendapatkan kedua-dua pemain itu.

Tetapi, perkembangan itu sekurang-kurangnya membenarkan Boehly dan Tuchel bergerak ke sasaran dan keutamaan lain dengan segera, dengan pramusim sudah pun berlangsung.

Jika keadaan belum cukup buruk untuk The Blues, Barcelona juga difahamkan sedang berbincang dengan Sevilla untuk menandatangani Kounde, pemain yang kelihatan akan menuju ke Barat London pada Januari. 

Selain menandatangani trio yang disebutkan di atas, mendapatkan ejen percuma seperti Andreas Christensen dan Franck Kessie juga akan berada dalam senarai keutamaan untuk Laporta, serta cuba mengikat pemain remaja sensasi Barcelona, Gavi.

Kontrak Gavi (17 tahun) akan tamat bersama Barcelona pada Jun 2023 dan gergasi Sepanyol itu berusaha untuk mengekalkannya.

Laporta sendiri telah memberikan maklumat terkini tentang kedudukan kelabnya, dengan rundingan positif untuk inisiatif ekonomi kedua mereka, dan pengakuannya itu pastinya akan menggembirakan peminat Barca.

Dia berkata melalui Barcacentre: "Bagaimana dengan inisiatif kedua? Pada hari Isnin kami akan mula mengusahakan penjualan 15% hak TV [penyiaran].

"Jika kami mencapainya, kami akan mempunyai 1-1 dalam permainan yang adil. 

"Ia akan membolehkan kami meletakkan diri kami di pasaran [perpindahan]. 

"Kami akan berhati-hati apabila kami menandatangani. 

"Kami tidak akan melakukan kesilapan yang telah dilakukan pada masa lalu."

Barcelona juga mahukan pemain Sevilla, Jules Kounde yang menjadi sasaran Chelsea.

Post a Comment

Previous Post Next Post