Man United dan Arsenal hubungi ejen Dybala.

Manchester United dan Arsenal baru-baru ini telah menghubungi ejen Paulo Dybala untuk memahami situasi di sekeliling pemain Argentina itu.

Itu menurut FC Inter News, yang mengatakan kedua-dua kelab Inggeris itu telah memanggil ejen kepada Dybala untuk membincangkan mengenai pemain itu.

Penyerang berusia 28 tahun itu kini adalah ejen bebas, secara rasmi meninggalkan Juventus tiga hari lalu selepas Old Lady memutuskan untuk tidak memperbaharui kontraknya bulan lalu.

Dybala secara meluas diperkatakan dan dijangka kekal di Itali, dengan Inter berminat untuk menandatanganinya dan telah berusaha mendapatkan perjanjian selama berminggu-minggu.

Walaupun Dybala boleh didapati secara (perpindahan) percuma namun, ia terbukti sukar bagi Nerazzurri untuk mengatasinya, terutamanya selepas mereka membawa Romelu Lukaku kembali ke Giuseppe Meazza secara pinjaman.

Inter mengalami kesukaran untuk mendapatkan Dybala walaupun secara percuma selepas mereka menandatangani Lukaku secara pinjaman.

Itu menyebabkan Dybala tersedia untuk kelab lain dengan Arsenal dan Manchester United dilaporkan telah memanggil ejen pemain itu dalam beberapa hari lalu untuk memahami situasinya dengan Inter.

Dalam erti kata lain, kedua-dua kelab Inggeris itu telah menghubungi ejennya untuk mengetahui sama ada perjanjian dengan Inter akan berlaku atau jika ada peluang untuk mereka mengambil bahagian.

Minat Arsenal bukanlah perkara baru, dengan dilaporkan awal tahun ini mereka telah mencapai persetujuan dengan Dybala mengenai perpindahan.

Itu bagaimanapun, bergantung kepada kedudukan The Gunners sama ada mampu beraksi dalam saingan Liga Juara-Juara, yang akhirnya mereka gagal.

Manchester United tidak begitu dikaitkan, tetapi mereka telah membuat tawaran kepada Christian Eriksen, seorang lagi pemain tengah kreatif yang boleh didapati dengan perpindahan percuma.

Jadi itu menunjukkan bahawa kawasan itu merupakan perkara yang mereka berminat untuk memperkukuhkan juga.

Selain Arsenal dan United, Spurs dan Newcastle juga dilaporkan berminat untuk mendapatkan 'barang percuma' ini.

Seperti yang diterangkan oleh FC Inter News, panggilan ini sekadar lebih kepada ingin mengetahui keadaan Dybala sahaja, tetapi minat itu tetap ada.

Ini boleh menjadi sesuatu yang perlu diperhatikan jika perpindahan ke Inter tidak dimuktamadkan dengan segera.

Minggu lalu, Gazzetta dello Sport melaporkan Arsenal merupakan kelab yang akan mengalu-alukan kedatangan pemain ini sekiranya rundingan untuk menyertai Inter menemui kegagalan.

Dan dengan Lukaku sah menyertai Inter (secara pinjaman), sudah pasti peluang untuk bekas pemain Juventus ini untuk menyertai skuad Simone Inzaghi kelihatan sukar ketika ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post