Juventus mendapati profil pertahanan Arsenal meyakinkan.

Penilaian €30 juta untuk salah satu sasaran paling menarik pada jendela musim panas.

Juventus masih mengintai peluang untuk perpindahan pemain pertahanan Arsenal, Gabriel Magalhaes sebagai pengganti kepada Mathijs de Ligt, sekiranya pemain itu meninggalkan mereka pada musim panas ini.

Demikian menurut Gazzetta Dello Sport, yang mengatakan Juventus sedang mencari pasaran luar untuk kemungkinan pengganti kepada pemain Belanda itu.

De Ligt telah dikaitkan dengan perpindahan keluar dari Juventus pada musim panas ini, dengan Chelsea pada ketika ini dianggap sedang mendesak untuk mendapatkan perjanjian dengan pemain itu.

The Blues mahukan pemain tersebut kerana mereka ingin menggantikan Antonio Rudiger dan Andreas Christensen.

Sekiranya De Ligt meninggalkan Turin, pengganti perlu dicari dan bintang Arsenal, Magalhaes adalah salah seorang pemain yang dikaitkan.

Juventus mahu mendapatkan Magahaes sebagai pengganti ke De Light yang kini kuat dikaitkan dengan perpindahan ke Chelsea.

Beberapa laporan sejak beberapa bulan lalu telah mengenal pasti warga Brazil itu sebagai sasaran yang berpotensi, walaupun ia sentiasa dijelaskan bahawa tidak ada bidaan yang serius atau apa-apa yang seumpama itu.

Gazzetta meneruskannya hari ini, dengan menyatakan bahawa Juventus mendapati profil Magalhaes sangat meyakinkan dan percaya perjanjian boleh dilakukan pada harga sekitar €30 juta.

Menurut akhbar itu, Magalhaes adalah salah satu sasaran paling menarik yang tersedia untuk mereka pada masa ini.

Pun begitu, pada masa ini, tiada sebarang tanda bahawa langkah tegas telah dilakukan pihak Old Lady terhadap pemain tersebut dan Arsenal.

Tetapi bintang The Gunners itu sememangnya berada dalam radar Juventus jika De Ligt pergi pada bila-bila masa.

Adakah Arsenal dan Arteta sedia melepaskan pemain pertahanan yang sedang meningkat naik ini?

Post a Comment

Previous Post Next Post