Kecederaan boleh melambatkan perpindahan ke Arsenal.

Kelab tidak menyedari minat Arsenal untuk menandatangani pemain, namun kecederaan boleh melambatkan perpindahan ke Emirates atau tempat lain.

Arsenal boleh membenarkan Nuno Tavares meninggalkan Emirates musim panas ini, hanya setahun selepas menandatanganinya dari Benfica.

Pemain berusia 22 tahun itu dan Kieran Tierney adalah dua bek kiri yang dimiliki The Gunners musim lalu. 

Bagaimanapun Tavares nampaknya gagal meyakinkan Mikel Arteta, yang telah menyaksikan The Gunners mencari pemain baharu di posisi yang sama pada jendela ini.

Laporan terbaru menyatakan Oleksandr Zinchenko dari Manchester City dan Sergio Gomez dari Anderlecht dimasukkan dalam senarai sasaran terbaharu Arsenal.

Selepas dakwaan mengenai minat The Gunners itu muncul, La Derniere Heure dari Belgium menghubungi pasukan Liga Pro Jupiler itu untuk mendapatkan kemas kini terbaru mengenai perkembangan itu.

Sergio Gomez, pertahanan muda Sepanyol berusia 21 tahun, mampu beraksi pada bek kiri, bek sayap kiri dan juga pemain sayap kiri bersama kelab Belgium, Anderlecht.

Ia mendakwa Anderlecht tidak menyedari potensi minat Arsenal terhadap pemain berusia 21 tahun itu.

Di samping itu, laporan itu turut menjelaskan bahawa tiada tawaran telah tiba di kelab Belgium itu dari pihak Arteta atau kelab lain setakat ini.

Pemain Sepanyol itu ketika ini sedang menjalani proses pemulihan daripada kecederaan, yang menyebabkan dia terpaksa direhatkan dan tidak berada dalam pasukan untuk perlawanan persahabatan pra-musim. 

La Derniere Heure menjelaskan lagi bahawa pemain pertahanan itu mungkin terlepas aksi permulaan musim ini dan tidak akan memihak untuk perpindahan dalam jendela yang sedang berlangsung ketika ini.

Gomez menjaringkan tujuh gol dan mencatatkan 15 bantuan daripada 49 perlawanan dalam semua pertandingan musim lalu, satu rekod atau pencapaian yang menakjubkan untuk seorang pemain pertahanan.

Rekod penampilan Sergio Gomez bersama Anderlecht musim lalu.

Saingan Penampilan Jaringan Bantuan Minit Beraksi
Jupiler Pro League 34 5 12 2,980'
Beker van Belgie 6 1 3 581'
JPL Playoff I 6 1 - 351'
UECL Qualifiers 4 - - 295'
Jumlah 21/22 49 7 15 4,207'

Post a Comment

Previous Post Next Post