Kelab masih berunding dengan Arsenal mengenai perpindahan.

Pemain boleh menyambung kontrak bersama The Gunners, kemudian pergi secara pinjaman.

Valencia masih berunding dengan Arsenal mengenai perjanjian untuk Lucas Torreira, setelah mencapai persetujuan dengan pemain itu.

Itu menurut AS, yang mengatakan urusan tersebut tidak akan menjadi perkara mudah kerana situasi kontrak pemain Uruguay itu.

Akhbar itu menjelaskan bahawa Torreira adalah keinginan Gennaro Gattuso untuk memperkukuhkan bahagian tengah mereka musim panas ini, kerana dia adalah pemain yang mempunyai kebolehan dan pengalaman.

Masalahnya, Torreira hanya mempunyai satu tahun lagi dalam kontraknya dengan Arsenal dan The Gunners mahu menjana sedikit keuntungan daripada penjualannya.

Bagaimanapun, perkara itu tidak mampu ditunaikan Valencia kerana keadaan kewangan mereka yang ketat.

Valencia sudah pun mempunyai perjanjian (persetujuan) dengan Torreira tetapi menunggu Arsenal untuk membuat keputusan yang akan membuka kepada pintu rundingan selanjutnya.

Satu penyelesaian yang mungkin ialah Torreira harus menandatangani pembaharuan kontrak dengan Arsenal, yang kemudiannya akan membuka kepada kemungkinan pinjaman dengan pilihan untuk membeli.

Pun begitu, perkara tersebut dilihat sukar dan tidak mungkin berlaku kerana Torreira akan menjadi ejen bebas pada musim panas akan datang (sekiranya pembaharuan kontrak tidak dilakukan bersama Arsenal).

Seperti yang dinyatakan, Arsenal mahu menjana wang daripada Torreira, jadi The Gunners perlu memikirkan sesuatu sebelum mereka boleh membenarkan pemain itu berlepas ke Valencia pada musim panas ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post