Marcelo Flores bakal tinggalkan Arsenal.

Perjanjian sudah dipersetujui untuk pemain muda Arsenal pergi dengan kemungkinan perpindahan pinjaman dan akan diumumkan dalam beberapa jam akan datang.

Pemain tengah Arsenal, Marcelo Flores sedang dalam perjalanan keluar dari kelab, menurut laporan dari Sepanyol.

Menurut El Comercio, disampaikan oleh El Desmarque, mereka mengatakan terdapat persetujuan menyeluruh untuk pemain itu dan ia akan diumumkan dalam beberapa jam akan datang oleh pasukan La Liga, Real Oviedo.

Cerita itu tidak menjelaskan sama ada Flores akan berpindah secara pinjaman atau perpindahan tetap, walaupun mendakwa perjanjian tersebut sudah lengkap dan dipersetujui untuk pemain itu meninggalkan Stadium Emirates.

Sudah agak lama media Mexico mempersoalkan masa depan pemain tengah itu sama ada dia perlu kekal bersama Arsenal atau tidak, terutamanya selepas dia diketepikan daripada skuad pramusim yang diuruskan oleh Mikel Arteta.

BACA: Media Mexico hentam Arsenal.

Walaupun baru berusia 18 tahun, pemain itu sering dilihat sebagai calon untuk beraksi di Piala Dunia tahun ini.

Jadi perpindahan keluar dari Arsenal, walaupun sementara, sudah tentu boleh memberinya peluang untuk bermain lebih minit permainan dan mendapat perhatian Tri untuk mewakili mereka pada kejohanan yang dijadualkan berlangsung akhir tahun ini.

Kontrak semasa Flores bersama Arsenal berlangsung sehingga 2023, dengan The Gunners mempunyai pilihan untuk melanjutkannya - tambahan selama dua tahun.

ESPN Mexico mengesahkan minat Oviedo dengan mendakwa hanya tinggal satu perkara sahaja yang perlu dipersetujui untuk langkah itu dimuktamadkan dan diumumkan.

Mereka berkata Arsenal sanggup melepaskannya secara pinjaman, selagi tiada pilihan untuk berpindah secara tetap, kerana dia dilihat sebagai salah satu prospek terbesar mereka.

Selain Oviedo, pihak lain dari Eropah dan MLS turut dikatakan berminat untuk mendapatkan pemain Mexico kelahiran Kanada ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post