Manuel Akanji ditawarkan kepada Arsenal

Pemain pertahanan ditawarkan kepada Arsenal selepas perpisahan terang-terangan dengan kelab meminta €20-25 juta untuk membebaskannya.

Pertahanan Borussia Dortmund, Manuel Akanji telah ‘ditawarkan’ kepada Arsenal ketika pasukan Jerman itu cuba memindahkannya pada musim panas ini.

Demikian menurut Gazzetta Dello Sport, yang mengatakan bek tengah itu tetap menjadi pilihan untuk diterokai The Gunners.

Bintang Switzerland itu telah lama dikaitkan dengan perpindahan ke Arsenal dan kisah itu telah muncul semula tahun ini.

BACA: Tawaran tepat diperlukan dengan minat lama diungkit kembali.

Ini kerana Borussia Dortmund dilaporkan berazam untuk memindahkannya dan Gazzetta menyokongnya hari ini.

Mereka mengatakan bahawa pasukan Jerman itu sudah memberitahu pemain pertahanan itu bahawa mereka tidak akan menggunakannya lagi dalam perlawanan persahabatan pramusim pada musim panas ini, sesuatu yang merupakan tanda perpisahan secara terang-terangan antara kedua-dua pihak.

Pemain pertahanan itu telah pun ditawarkan kepada kelab di England, termasuk Arsenal yang dikaitkan dengannya sejak 2020.

Dortmund meminta €20-25 juta untuk melepaskannya tetapi tidak jelas sama ada terdapat mana-mana pihak yang berminat bersedia untuk membayar dengan harga itu, terutamanya apabila kontrak Akanji tamat pada musim panas akan datang.

Pada masa ini, mereka nampaknya hanya menawarkan pemain pertahanan itu kepada mereka yang berminat dan sama ada mereka atau pasukan lain membuat langkah masih belum dapat dilihat.

Post a Comment

Previous Post Next Post