Milan berminat untuk mendapatkan pertahanan Arsenal.

Kelab yang beraksi dalam Liga Juara-Juara musim depan berminat untuk menandatangani pertahanan Arsenal yang memiliki pengalaman di Serie A. 

Sekiranya anda terlupa, Pablo Mari masih merupakan pemain Arsenal yang menikmati separuh kedua musim lalu secara pinjaman di Itali, bersama Udinese.

Itu membuatkan beberapa kelab Serie A telah menumpukan perhatian terhadapnya dengan yang terbaru ialah Milan, yang berminat untuk memperkukuh lagi pertahanan mereka.

Tewas kepada Newcastle dalam perebutan mendapatkan Sven Botman, Milan yang memenangi Serie A musim lalu dan akan bermain dalam saingan Liga Juara-Juara musim depan, dilaporkan sedang mengawasi pertahanan Arsenal berusia 28 tahun itu.

Menurut Corriere dello Sport, mereka menyatakan bahawa Mari adalah nama ketiga yang menjadi sasaran Milan dan dilihat sebagai calon yang lebih berpengalaman berbanding sasaran lain, seperti Japhet Tanganga.

Bukan itu sahaja, malah Mari juga mengenali Serie A dengan baik dan memahami corak permainan liga Itali, yang bermakna dia dapat menyesuaikan diri lebih cepat.

Namun, Milan mungkin hanya mahu mendapatkan Mari secara pinjaman berdasarkan apa yang telah mereka usahakan terhadap Tanganga.

Tetapi kita perlu menunggu dan melihat sama ada minat mereka terhadap pemain Arsenal itu berkembang menjadi sesuatu yang lebih kuat atau tidak.

Post a Comment

Previous Post Next Post