Perpindahan hanya akan menelan kos €7.5 juta.

Arsenal kekal sebagai pasukan yang memantau dengan minat tinggi terhadap perkembangan dan situasi pemain pertahanan.

The Gunners terus diketengahkan sebagai salah satu destinasi berpotensi untuk bek kiri Benfica, Alex Grimaldo pada musim panas ini.

Hari ini, akhbar Portugal, Record memaparkan cerita yang menonjolkan minat daripada kelab Ligue 1 kerana Lyon adalah kelab terbaru yang menyertai senarai pasukan yang berminat terhadap pertahanan berusia 26 tahun itu.

Media itu, bagaimanapun tidak lupa menyebut bahawa Grimaldo dikehendaki oleh banyak kelab dan Arsenal juga sangat prihatin terhadap perkembangan dan situasi disekelilingnya.

Ia mendakwa perpindahan pemain pertahanan itu pada musim panas ini adalah sangat mungkin dan kuat, memandangkan pemain itu telah memasuki tahun terakhir kontraknya dan tidak bersedia untuk memperbaharuinya.

Oleh itu, adalah hasrat Benfica untuk menjualnya sekarang dan bukannya mengambil risiko kehilangannya secara percuma.

Benfica sanggup menjual Grimaldo daripada kehilangannya secara percuma.

Sekiranya Arsenal atau mana-mana kelab lain datang untuk mendapatkannya, dikatakan Eagles akan menuntut €7.5 juta untuk penjualannya.

Pada minggu lalu, The Gunners dikaitkan dengan Grimaldo, kerana dakwaan daripada media Portugal berkata pihak Mikel Arteta telah bertanyakan tentang kemungkinan perpindahan.

Pada masa itu, media tempatan menekankan fakta bahawa pengurus Arsenal (Arteta) dan pemain Benfica itu berkongsi agensi yang sama.

Tangkap layar laporan Record mengenai minat Lyon dan kaitan dengan Arsenal untuk bek kiri Benfica.

Post a Comment

Previous Post Next Post