Anak legenda Perancis jadi sasaran dengan Arsenal turut berminat.

Perhatian harus diberikan kepada Aston Villa, Crystal Palace dan minat Arsenal untuk menandatangani.

Arsenal, Aston Villa dan Crystal Palace adalah antara kelab yang berada dalam gambaran untuk menandatangani Marcus Thuram, menurut laporan dari Itali.

Bintang Borussia Monchengladbach itu berada di tahun terakhir kontraknya, tetapi itu jelas tidak memberi kesan kepada masa bermainnya musim ini. 

Malah, dia mempamerkan aksi mengagumkan untuk pasukan Jerman itu, apabila menjaringkan 12 gol dan mencatatkan tiga bantuan daripada 15 perlawanan dalam semua pertandingan.

Susulan penampilan yang memberangsangkan pemain berusia 25 tahun itu, ianya tidak mengejutkan apabila dirinya telah menarik perhatian beberapa pasukan dan senarai itu termasuk Arsenal, Aston Villa, Crystal Palace, AC Milan dan Atletico Madrid. 

Itulah, sekurang-kurangnya apa yang dilaporkan oleh MilanLive.

Marcus Thuram bernilai sekitar 20 juta euro pada pasaran perpindahan semasa.

Laman sesawang itu memberi penekanan kepada minat dari pemenang Serie A terhadap pemain antarabangsa Perancis itu, kerana jumlah jaringnya dianggap menakjubkan musim ini. 

Mereka mungkin sedang mencari untuk mengambilnya secara percuma pada musim panas akan datang.

Setelah hampir menyertai Inter Milan dua tahun lalu, kini kelab yang berminat terhadap pemain itu memiliki peluang baharu untuk menandatanganinya dalam beberapa bulan akan datang. 

Dan itu menunjukkan bahawa perjanjian mungkin boleh dilakukan sama ada pada bulan Januari atau pada musim panas akan datang, memandangkan kontraknya akan berakhir pada Jun 2023 dan setakat ini, tiada berita pembaharuan dijalankan.

Milan berada dalam campuran dan laporan itu menambah bahawa 'perhatian harus diberikan kepada minat' dari Arsenal, Aston Villa, Crystal Palace dan beberapa kelab lain.

Jika Thuram terus menyinar untuk Monchengladbach, dia berkemungkinan akan melihat minat terhadapnya semakin meningkat dalam beberapa bulan akan datang.

Untuk yang tidak mengenali Marcus Thuram, penyerang tengah berusia 25 tahun ini juga mampu beraksi pada bahagian atau posisi sayap kanan dan kiri.

Dia merupakan anak kepada bekas pemain bolasepak antarabangsa Perancis, Lilian Thuram dan abang kepada pemain bolasepak profesional, Khephren Thuram.

Thuram dilahirkan di bandar Parma, Itali ketika bapanya bermain untuk kelab itu dan dinamakan sempena aktivis Jamaica, Marcus Garvey.

Lilian Thuram beraksi untuk Parma dari 1996 hingga 2001.

Walaupun bapanya bermain untuk Juventus dan Barcelona, dia semasa kecil menyokong Milan dan Real Madrid.

Adiknya, Khephren Thuram (21 tahun) kini bermain bersama kelab Perancis, Nice sebagai pemain tengah.

Post a Comment

Previous Post Next Post