Pesanan Mikel Arteta kepada 3 Gabriel.

Mikel Aгteta telah memberi respon mengenai Gabriel Jesus, Gabriel Maгtinelli dan Gabriel Magalhaes selepas senarai skuad Piala Dunia Brazil diumumkan.

Gabriel Jesus dan Gabriel Maгtinelli dipanggil untuk menyertai skuad kebangsaan Bгazil bagi kejohanan Piala Dunia 2022 di Qatar, manakala pemain pertahanan, Gabriel Magalhaes terlepas peluang kali ini.

Ekoran pengumuman itu, pengurus Aгsenal, Mikel Aгteta telah memberi respon beliau terhadap pemain-pemainnya itu.

Kesemua tiga pemain itu telah membuat permulaan yang menakjubkan untuk kempen Arsenal kali ini, menjalankan tugas masing-masing dengan begitu berkesan untuk membawa The Gunners berada di puncak liga selepas 13 perlawanan.

Gabriel Jesus, yang menyertai Arsenal pada musim panas, berjaya memacu jentera serangan The Gunners dengan berkesan dan memberikan responnya terhadap panggilan tersebut dengan sebuah video yang dimuat naiknya di laman sosial Twitter.

Maгtinelli pula mengeluarkan ciapan yang berbunyi: "Jangan mudah berputus asa terhadap impian anda. Momen terbaik dan membanggakan untuk saya dan keluarga saya, kerana saya berpeluang untuk mewakili negara saya di Piala Dunia. QATAR 2022!!"

Sementara itu, seorang lagi pemain Brazil yang bersama Arsenal, Gabriel Magalhaes pastinya berasa cukup kecewa setelah namanya gagal berada dalam senarai akhir yang diumumkan Tite.

Berita itu telah membawa kepada Aгteta memuji pemainnya dan meletakkan cabaran baharu untuk mereka.

Dia memberitahu media rasmi Aгsenal menjelang perlawanan Piala Carabao menentang Brighton pada hari Rabu (awal pagi Khamis waktu Malaysia):

"Mereka [Martinelli dan Jesus] sangat gembira, saya bercakap dengan mereka berdua hari ini dan mereka mempunyai senyuman lebar di wajah mereka. 

"Untuk Gabi Martinelli ia adalah yang pertama dan saya fikir ia adalah satu pencapaian yang besar untuk menjadi sebahagian daripada pasukan kebangsaan.

“Bagi Gabby Jesus ia juga menggembirakan kerana dia memerlukan panggilan itu selepas apa yang berlaku pada yang terakhir. 

"Dan untuk Gabi Magalhaes ia mengecewakan, tetapi apabila anda melihat skuad yang mereka ada dan pengalaman yang mereka ada dalam kedudukan itu, anda perlu memahaminya dan ia adalah satu lagi cabaran untuknya.

"Dia perlu bersedia untuk yang seterusnya, dia perlu meningkatkan dan mengambil berat dengan perkara baik yang dia lakukan."

Pesanan Mikel Arteta kepada mereka.

"Jelas sekali terdapat banyak perhatian dan liputan media. 

"Saya pasti mereka akan ditanya banyak soalan kerana ia adalah tidak lama lagi [untuk kejohanan bermula]. 

"Anda tidak boleh menghalangnya tetapi kami mahu memastikan pemain kami fokus sebaik mungkin pada tugas yang perlu mereka lakukan, untuk kelab dalam dua perlawanan akan datang."


Terkejut!

Reaksi Neymar apabila pengumuman barisan Brazil untuk Piala Dunia dengan Martinelli dipanggil kali ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post