Hukuman Jurgen Klopp terlalu ringan.

FA England membuat rayuan terhadap hukuman yang dikenakan kepada Jurgen Klopp bagi insiden layangan kad merah pada pertemuan Liverpool menentang Manchester City.


Persatuan Bolasepak (FA) England telah merayu terhadap keputusan yang hanya mendenda pengurus Liverpool, Jurgen Klopp kerana bersikap kasar terhadap pengadil dalam perlawanan pasukannya menentang Manchester City bulan lepas.

Walaupun pengendali kelahiran Jerman itu terlepas daripada larangan untuk berada di garisan tepi padang, tetapi dia telah didenda £30,000 oleh suruhanjaya kawal selia bebas pada 27 Oktober atas kelakuannya terhadap Anthony Taylor semasa perlawanan pada 16 Oktober.

FA kini telah menyemak alasan bertulis suruhanjaya itu dan difahamkan bahawa mereka merasakan hukuman yang dikenakan itu adalah terlalu ringan.

Badan pentadbir melancarkan kempen 'Enough Is Enough' baharu pada bulan September bertujuan untuk menghapuskan semua jenis penyalahgunaan di semua peringkat permainan.

ADDRESSING BEHAVIOURS IN THE GRASSROOTS GAME AHEAD OF THE NEW SEASON IN ENGLAND - THE FA

Difahamkan pihak FA England merasakan bahawa pengurus peringkat elit sepatutnya memberikan contoh terbaik untuk ditunjukkan kepada permainan akar umbi dari segi tingkah laku yang boleh diterima.

Ditanya sehari selepas dikenakan denda tersebut, sama ada dia merasakan itu adalah hukuman yang adil, Klopp menjawab:

"Patutkah saya menerima hukuman? Saya tidak tahu.

"Saya tidak pernah berada dalam situasi ini.

"Saya tidak pernah dilayangkan kad merah, saya tidak pernah ada kad kuning setakat yang saya tahu.

"Awak salah orang untuk bertanyakan soalan ini.

"Saya tidak tahu apa itu perkara biasa.

"Saya telah digantung di garisan tepi beberapa tahun lalu dalam Liga Juara-Juara bersama (Borussia) Dortmund, situasi yang hampir sama, tetapi jelas Liga Juara-Juara adalah sedikit berbeza.

"Saya tahu apa yang saya katakan dan saya juga tahu bahawa mengatakan itu, tetapi dari yang lebih jauh dan wajah yang berbeza, ia pasti baik-baik sahaja.

"Saya berkata 'bagaimana anda tidak boleh, bagaimana anda tidak boleh?'

"Saya rasa wajah paling mahal, saya tidak pasti di dunia, tetapi sekurang-kurangnya di sini.

"Saya fikir ia adalah wang yang banyak tetapi saya dengar ia akan dilaburkan untuk sesuatu yang baik, dan itu tidak mengapa."



Post a Comment

Previous Post Next Post