Tidak ada sebarang kemungkinan untuk perpindahan berlaku.

Gaji pemain Arsenal terlalu tinggi, sama sekali tidak realistik untuk kelab.

Berikutan khabar angin baru-baru ini mengenai masa depan pertahanan Arsenal, Pablo Mari, kami terus melihat media Amerika Selatan menolak cerita tersebut.

Semuanya bermula dengan laporan pertama yang mengatakan kelab Brazil tersebut telah menghubungi pemain itu, kerana mereka semua telah memantau dia semasa tempoh pinjamannya di kelab Itali, Monza.

Perkara pelik mengenai cerita ini adalah, Pablo Mari ketika ini sedang menikmati tempoh pinjamannya bersama kelab Serie A dan masa depan pemain pertahanan berusia 29 tahun itu sebenarnya boleh menjadi kekal di Itali. 

Ini kerana, sekiranya Monza berjaya mengelak penyingkiran maka mereka terpaksa mematuhui dan memenuhi klausa pinjaman yang menyaksikan mereka terpaksa membelinya dari Arsenal.

Jadi berita tentang perpindahan Pablo Mari ke Brazil mula ditolak. 

Torcedores pertama kali mendapat maklumat tentang minat Gremio yang ditolak oleh ejen pemain dan juga Pengarah Sukan The Gunners, Edu Gaspar yang menganggap berita itu sebagai 'kejutan'.

Kini tiba masanya untuk sesuatu yang serupa mengenai Sao Paulo, kerana wartawan Jorge Nicola berkata dia telah bercakap dengan individu di kelab itu dan mendengar tidak ada sebarang peluang untuk menandatangani pemain itu akan dibuat dan itu adalah kerana gaji yang diterima Pablo Mari di Eropah.

Dia berkata: "Saya bertanya dengan seseorang dari Sao Paulo jika Mari mempunyai peluang untuk ditandatangani, jawapannya adalah ‘tidak’. 

"Jadi kemudian saya bertanya sama ada terdapat sekurang-kurangnya satu kontak atau tawaran, jika ada yang menawarkan Mari. 

"Orang itu berkata bahawa dia tidak mengetahui maklumat sedemikian, dia tidak nampak kemungkinan Pablo Mari meninggalkan Itali pada masa ini untuk datang dan bermain dalam bolasepak di Brazil.

"Seorang pemain yang gajinya tidak realistik sama sekali dalam bolasepak kami, terutamanya kerana di sana dia memperolehi pendapatan dalam euro, di sini dia perlu kembali untuk mendapatkan reais [matawang Brazil]".

Jadi Mari akan meneruskan tempoh pinjamannya di Monza dan memandangkan mereka kini berada di kedudukan ke-15 liga [Serie A], itu mungkin bermakna mereka perlu membelinya dari Arsenal pada penghujung musim, mengikut klausa dalam perjanjian yang dipersetujui pada musim panas.

Post a Comment

Previous Post Next Post