Torreira jelaskan kisah perpindahan keluar dari Emirates.

Pemain berkata dia mempunyai banyak pilihan apabila meninggalkan Arsenal pada musim panas, menghadapi kebimbangan mengenai perpindahan.

Dipinjamkan ke Fiorentina musim lalu, Lucas Torreira sepatutnya kekal di Florence kerana pasukan Serie A itu sepatutnya membelinya secara kekal dari Arsenal.

Bagaimanapun, terdapat beberapa siri drama yang berlaku antara semua pihak yang terlibat dan dia dihantar pulang semula ke Emirates, yang akhirnya menjualnya kepada Galatasaray.

Dengan berbuat demikian, pemain antarabangsa Uruguay itu menamatkan tempoh empat tahun bersama Arsenal, yang pada mulanya membayar €28.65 juta untuk membawanya ke Emirates dari Sampdoria.

The Gunners hanya memperolehi €6 juta hasil penjualan Torreira kepada pihak Turki, tetapi mereka juga gembira kerana telah menyingkirkan pemain yang tidak lagi mereka perlukan, sambil memberikannya persekitaran yang kompetitif untuk bermain.

Torreira sejak itu telah dipanggil oleh negaranya untuk mewakili mereka di Piala Dunia dan ESPN Uruguay berbual dengannya di mana dia bercakap tentang perpindahannya dari Arsenal.

Dia berkata: "Terdapat banyak ketidakpastian, banyak kebimbangan, kegelisahan juga. 

"Memang benar bahawa saya mempunyai banyak pilihan dan sebenarnya, selepas musim hebat saya di Fiorentina, hasrat saya adalah untuk dapat kekal di Itali.

"Tetapi kita semua tahu bahawa dalam bolasepak, segala-galanya boleh berubah dengan cepat.

"Panggilan itu datang daripada Galatasaray dan bantuan daripada Fernando Muslera juga, yang sangat penting kepada saya ketika membuat keputusan ini.

"Kerana ia agak penting untuk memikirkan masa depan, mengetahui perkara yang akan datang."

Sepanjang tempoh di Arsenal, Torreira telah membuat sebanyak 89 kali penampilan, menjaringkan empat gol dan membantu rakan sepasukannya sebanyak enam kali.

Post a Comment

Previous Post Next Post