Arsenal tawar €65 juta untuk Mykhailo Mudryk.

Arsenal telah membuat tawaran sebanyak €65 juta untuk pemain sayap Shakhtar, Mykhailo Mudryk menurut sumber.

The Gunners telah mengemukakan tawaran pembukaan sekitar €65 juta untuk pemain sayap Shakhtar Donetsk, Mykhailo Mudryk, sumber memberitahu ESPN.

Pemain berusia 21 tahun itu dikatakan menjadi sasaran utama perpindahan Arsenal pada bulan Januari dan The Gunners kini telah membuat langkah pertama secara rasmi dengan mengemukakan tawaran walaupun jauh dari nilai yang diinginkan Shakhtar.

Arsenal membuat tawaran sebanyak €65 juta di mana ianya terbahagi kepada dua bahagian dengan bayaran pendahuluan sebanyak €45 juta dan tambahan sebanyak €25 juta, yang mana jumlah itu adalah jauh dari penilaian Shakhtar, yang mengharapkan €100 juta dan berkemungkinan ditolak.

Sumber telah memberitahu ESPN bahawa Mudryk terbuka untuk perpindahan itu dan terdapat keyakinan dari Arsenal bahawa Shakhtar akan berlembut terhadap pendirian mereka mengenai bayaran itu pada waktunya.

Arsenal berminat untuk mengukuhkan pilihan serangan mereka selepas kehilangan khidmat Gabriel Jesus untuk tempoh tiga bulan berikutan pembedahan lutut akibat kecederaan yang dialaminya ketika bermain untuk Brazil pada Piala Dunia di Qatar.

Pengurus The Gunners, Mikel Arteta berkata minggu lalu bahawa Arsenal akan "aktif" dalam pasaran perpindahan tetapi hanya untuk menambah pemain berkualiti tinggi dan percaya Mudryk sesuai dengan kehendaknya.

Bercakap selepas kemenangan 3-1 Arsenal ke atas West Ham di Stadium Emirates pada Isnin, Arteta enggan mengulas mengenai tawaran rasmi Arsenal untuk Mudryk.

"Anda tahu bahawa saya tidak pernah bercakap mengenai pemain yang tidak bersama kami," katanya.

"Saya faham awak kena tanya saya soalan itu.

"Kami berkata bahawa kami akan cuba dan mencari jalan untuk mengukuhkan pasukan [jika] kami mencari pemain yang sesuai dan itulah yang boleh saya katakan."

Didesak untuk membalas tampalan Instagram dari akaun rasmi Mudryk, di mana dia menonton kemenangan Arsenal, Arteta menambah: "Perkara yang baik di England ialah anda tidak mempunyai banyak perlawanan lain di negara lain pada Krismas, jadi diharapkan ramai orang menonton perlawanan kami dan kami memberikan persembahan yang bagus kepada mereka."

Post a Comment

Previous Post Next Post