Tottenham serius dalam perpindahan, Arsenal juga mahukan pemain.

Tottenham bertindak serius untuk menandatangani, Arsenal juga difahamkan mahukan pemain Perancis itu. 

Tottenham Hotspur dan Arsenal telah dikreditkan dengan minat tinggi untuk menandatangani Adrien Rabiot dari Juventus pada pasaran perpindahan musim sejuk.

Pada 21 Disember, Corriere dello Sport menyatakan Paris Saint-Germain, Bayern Munich dan Barcelona telah mendaftarkan minat mereka terhadap pemain tengah itu untuk musim panas akan datang, manakala Spurs pula boleh muncul untuk menandatanganinya pada Januari.

Laporan Corriere dello Sport pada 21 Disember lalu. 

Sehari kemudian, Foot Mercato menjelaskan Arsenal telah menyatakan minat terhadap pemain berusia 27 tahun itu dan sudah menghubungi ibunya, Veronique Rabiot, yang juga merupakan ejennya.

Dan selepas itu, Repubblica pula melaporkan bahawa The Gunners bersedia untuk bertindak dalam mendapatkannya.

Kini, wartawan Itali, Niccolo Ceccarini yang menulis dalam ruangannya untuk TuttoMercatoWeb, telah membincangkan mengenai dua kelab utara London yang mahukan pemain antarabangsa Perancis itu. 

Kontrak semasa Rabiot akan berakhir pada penghujung musim ini dan difahamkan dia tidak berhasrat untuk memperbaharui kontraknya bersama Old Lady.

Ceccarini mendakwa ada kemungkinan terdapat kelab yang akan tampil untuknya pada jendela seterusnya dan itu adalah dua kelab Inggeris yang bermusuhan, Tottenham dan Arsenal

Dia menambah pasukan Antonio Conte 'bergerak dengan serius', manakala The Gunners 'juga mendesak' untuk menandatangani bekas pemain PSG itu.

Bagi Juventus, Januari ini sudah tentu bukan bulan yang mudah untuk mereka kerana masalah utama adalah untuk menepis segala tawaran yang mereka terima untuk Rabiot. 

Pemain Perancis itu, bagi pihaknya, berhasrat untuk menamatkan musim ini di kelab Turin dan berpindah ke tempat lain sebagai ejen bebas pada musim panas depan.

Post a Comment

Previous Post Next Post